Connect with us

Sanatate

Apetitul crește odată ce temperaturile scad? Ai grijă la disconfortul abdominal

Published

on

Odată cu frigul, parcă și apetitul nostru crește, iar de cele mai multe ori ni se face poftă de mâncăruri “grele”. Există însă și o explicație. Atunci când este frig, organismul nostru încearcă să se adapteze și de aceea consumă mai multă energie.

Așa se explică de ce gândurile noastre zboară către un burger, o shaorma cu de toate, o friptură cu mulți cartofi prăjiți sau zacuscă gustoasă de la mama de acasă.

Problemele apar însă după ce am terminat să ne înfruptăm din mesele gustoase și copioase, iar stomacul va fi primul care va reacționa, dând semne de suprasolicitare.

Astfel ne vom confrunta cu simptome neplăcute precum senzație de preaplin, arsuri gastrice, crampe, balonare sau greață.

Este bine să știi ca un rol important în procesul de digestie este deținut de enzime, care realizează și mediază de fapt reacțiile chimice din sistemul digestiv, precum absorbția nutrienților din alimente.

Însa există momente când organismul nu mai poate secreta în mod natural aceste enzime – cum se întâmplă atunci când mâncăm mult, cu poftă sau neregulat. Organismul nu mai secretă enzimele digestive într-un mod natural și astfel apar manifestările neplăcute de care pomeneam mai sus.

Metoda stimulării din exterior cu enzime digestive constă atât în alimente sănătoase, cât și în administrarea de suplimente alimentare care să eficientizeze digestia.
Sursă text și foto:http://3k.ro

Sanatate

Bolnavii de cancer, testați gratuit pentru depistarea virusului SARS – CoV2

Published

on

Bolnavii de cancer din județul Constanța pot beneficia de teste gratuite pentru depistarea virusului SARS – CoV2 la trei spitale și un laborator privat.  

Pacienții oncologici cu domiciliul stabil în municipiul Constanța care sunt în monitorizare și tratament într-o unitate medicală dintr-un alt județ pot beneficia de testare gratuită pentru SARS-CoV-2 la următoarele centre de testare:

1.Rețeaua privată de sănătate Regina Maria, punctul de recoltare Constanța Dacia – Bd.Tomis nr. 238,Bl.TD 17, parter Constanța – programare la numărul de telefon 0733445001;

2.  Spitalul Militar de Urgență Constanța, Bd.Mamaia nr.96 – programare la numărul de telefon 0341/405880, recoltarea probelor se face de luni până vineri în intervalul orar 7,00-8,00;

3. Pacienții oncologici cu domiciliul stabil în municipiul Medgidia și localitățile limitrofe pot beneficia de testare gratuită la Spitalul Municipal Medgidia – programare la numărul de telefon – 0241/810690, recoltarea probelor se face de luni până vineri în intervalul orar 8,00-11,00.

4.Pacienții oncologici cu domiciliul stabil în municipiul Mangalia și localitățile limitrofe pot beneficia de testare gratuită la Spitalul Municipal Mangalia – programare – cabinet oncologic ambulatoriu la numărul de telefon – 0241/752260, recoltarea probelor se face de luni până vineri în intervalul orar 7,30-08,30.

Pacienții oncologici nedeplasabili vor apela Serviciul de Urgență 112, iar un echipaj se va deplasa la adresa de domiciliu în vederea prelevării probei.

La Tulcea, bolnavii de cancer își pot face testul pentru depistarea virusului SARS- CoV2 la Direcția de Sănătate Publică, iar cei care nu se pot deplasa trebuie să sune la 112 pentru a li se recolta probe.

Recoltarea probelor se face de luni până vineri, în baza unei programări.

Continue Reading

Sanatate

400 pacienți investigați și tratați, la Năvodari

Published

on

Peste 400 de pacienți au beneficiat până acum de serviciile medicale ale Centrului Multifuncțional de Sănătate Năvodari, atât în cadrul Ambulatoriului de Specialitate cât și în regim de urgență în perioada 1-15 octombrie. De asemenea, deschiderea acestui centru de sănătate a adus un plus orașului și nu numai.

În prima jumătate a lunii octombrie, mai exact în perioada 01- 15.10.2020, la punctul UPU Năvodari au fost înregistrați 222 pacienți. Dintre aceștia, 210 pacienți au fost investigați și tratați pe loc și doar 12 cazuri au necesitat transfer la Unitatea Primiri Urgențe din cadrul SCJU Constanța. În aceeași perioadă, au beneficiat de consultații în cadrul Ambulatoriului de Specialitate, 187 pacienți.

Amintim faptul că Centrul Multifuncțional de Sănătate Năvodari face parte din structura Spitalului Clinic Județean de Urgență “Sf. Apostol Andrei” Constanța și oferă servicii medicale gratuite, decontate de CJAS. De asemenea, Centrul Multifuncțional de Sănătate dispune de punct lucru extern al UPU Constanța care asigură urgențele minore, Ambulatoriu de Specialitate (chirurgie, cardiologie, neurologie, boli interne, ORL, dermato venerice, pediatrie) și compartiment Spitalizare de zi care include Laboratorul de analize. Programul de lucru este de luni până vineri, între orele 08.00-16.00 pentru cabinetele din cadrul Ambulatoriului și non stop pentru punctul de lucru al UPU.

Consultațiile se acordă numai în baza unei programări și având în vedere situația epidemiologică actuală, pacienții  trebuie să se programeze telefonic la 0241503346 sau pe adesa de email a instituției, la adresa cm-navodari@spitalulconstanta.ro.

Continue Reading

Sanatate

12 surse naturale de fier

Published

on

Fierul este un mineral important, care necesită să fie consumat în mod regulat, deoarece corpul nu îl poate produce singur. Iată 12 surse naturale de unde să-ți asiguri cantitatea zilnică necesară. Fierul este un element nutritiv esențial pentru organismele vii, necesar pentru producerea hemoglobinei (substanță care conferă culoarea roșie a sângelui), a mioglobinei (pigmentul roșu din mușchi), precum și unor enzime.

Fierul ajută în procesul de creștere, mărește rezistență la îmbolnăvire, previne oboseală, asigură culoarea sănătoasă a pielii. Inamicii asimilării fierului sunt fosfoproteinele și sărurile acidului fitic din cerealele integrale, care reduc gradul de asimilare. La copii dozele excesive pot fi dăunătoare.

Un deficit ușor de fier poate cauza anemie (oboseală și slăbiciune), iar un deficit cronic de fier poate provoca leziuni grave la nivelul organelor. În schimb, prea mult fier poate determina o creștere a producției de radicali liberi din organism. Radicalii liberi pot interfera cu metabolismul, declanșând leziuni ale organelor.

Sursele naturale de fier, cum sunt cele enumerate mai jos, sunt considerate sigure și sănătoase. Deși fierul este mai bine absorbit din carne, există numeroase surse vegetale de fier, la fel de sănătoase și la îndemână pentru persoanele care nu consumă carne. În mod normal, cantitatea zilnică recomandată de fier este de 18 miligrame.

  1. Varza de Bruxelles - este o sursă excelență de antioxidanți, vitamine, acid folic și fibre. În plus, are cantități importante de fier și este o alegere excelentă în prevenirea anemiei.
  2. Spanacul – are multe beneficii pentru organism și este sărac în calorii. Chiar dacă nu se absoarbe foarte bine, faptul că este bogat în vitamina C, ajută la absorbția de fier. Conține de asemenea antioxidanți care pot reduce riscul de cancer, inflamațiile și ajută ochii în anumite afecțiuni.
  3. Varza – conține cantități importante de calciu, vitamina A și mai multe elemente pentru combaterea cancerului. De asemenea, varza este bogată în fier și vitamina C. Pentru a obține cele mai multe dintre aceste substanțe nutritive esențiale, consumați varză crudă în salate, împreună cu alte legume sănătoase.
  4. Orez brun de pe bioveg.ro – este considerat un aliment important pentru sănătate. Este bogat, în mod natural, în fibre și are un conținut ridicat de fier, fiind de un real ajutor în combaterea anemiei. Orezul brun poate fi servit drept garnitură pentru o varietate foarte mare de carne sau poate fi consumat împreună cu legume.
  5. Fasolea neagră este ușor de achiziționat și ieftină. Este disponibilă pe tot parcursul anului și este plină de fibre, proteine și fier. Asta înseamnă că îți va satisface foamea și îți va oferi energie pe termen lung. O singură ceașcă de fasole neagră fiartă conține aproximativ 20% din aportul zilnic recomandat de fier.
  6. Carnea organică – este extrem de hrănitoare. Cele mai bogate în fier sunt ficatul, rinichii, creierul și inima. Mai conține și vitaminele B, cupru și seleniu.
  7. Carnea roșie – este sățioasă și hrănitoare, conține proteine, zinc, seleniu și câteva din vitaminele B. Recomandată în special persoanelor dispuse la anemie.
  8. Semințele de dovleac – sunt o sursă bună de fier și uleiuri sănătoase. O mână de semințe de dovleac conține aproximativ 1 miligram de fier. Asta înseamnă aproximativ 5% din cantitatea zilnică recomandată. Semințele de dovleac oferă mai multe beneficii atunci când sunt consumate crude.
  9. Quinoa - este o pseudocereală bogată în fier, proteine, magneziu, cupru și nu conține gluten, fiind o bună alegere pentru persoanele cu alergie la gluten. 185 g de quinoa este echivalentul a 2.8 mg de fier, adică 16% din cantitatea zilnică recomandată.
  10. Tofu – este un aliment pe bază de soia. Adițional la fier, mai conține calciu, seleniu și magneziu. 126 g de tofu conține 3.4 mg de fier, adică 19% din cantitatea zilnică recomandată.
  11. Ciocolată neagră – este foarte delicioasă și nutritivă. Pe lângă fier, mai conține magneziu, cupru și fibre probiotice. Are beneficii asupra colesterolului și poate reduce riscul de atac cerebral sau de inimă.
  12. Peștele – este un aliment hrănitor, conține pe lângă fier, acizi grași Omega 3. Îmbunătățește sănătatea creierului, a sistemului imunitar și o dezvoltare sănătoasă și corectă.

sursa foto: doc.ro

Continue Reading

Trending

Copyright © 2020 CityPressConstanta