Connect with us

Actualitate

,,Apel 112” – aplicaţie pentru localizare prin coordonate GPS

Published

on

La sfărşitul săptămânii trecute, Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS) a lansat aplicaţia de urgenţă „Apel 112” pentru telefoane mobile, care permite identificarea coordonatelor GPS ale apelantului. Pe baza informaţiilor de localizare, intervenţia serviciilor specializate şi a autorităţilor este mai rapidă şi mai eficientă, crescând astfel şansele de salvare ale persoanei aflate în dificultate. Aplicaţia permite transmiterea localizării atunci când apelul de urgenţă este generat dintr-o reţea naţională de telefonie mobilă.

Ce trebuie să ştiţi despre aplicaţie

Utilizarea aplicaţiei presupune activarea şi existenţa serviciilor de date (acces Internet) şi a serviciului de localizare (GPS) ale telefonului mobil. În lipsa serviciului de date, poziţia apelantului va fi comunicată operatorului 112, în timpul conversaţiei telefonice, pentru că aplicaţia permite afişarea coordonatelor GPS.

Aplicaţia „Apel 112” este gratuită şi poate fi descărcată şi instalată pe telefonul mobil din magazinele de aplicaţii Google Play şi App Store. Aplicaţia este compatibilă cu telefoanele mobile cu sisteme de operare Android şi iOS. Versiunile minime suportate de sistemele de operare ale telefoanelor mobile sunt iOS 5 şi Android 4.4.

Pentru a putea folosi aplicaţia într-un caz de urgenţă, trebuie să introduceţi în aplicaţie numărul sau numerele de telefon, dacă în telefonul mobil sunt două cartele SIM cu servicii de date active.

La prima accesare a aplicaţiei, trebuie să acceptaţi Termenii şi Condiţiile. Dacă informaţia de localizare este disponibilă, pe ecranul telefonului sunt afişate latitudinea şi longitudinea corespunzătoare poziţiei. Acurateţea informaţiilor de localizare depinde de calitatea semnalului GPS, iar precizia poate varia de la câteva zeci de metri până la câteva sute de metri.

La utilizarea butonului „Apelare 112” sau „Transmitere poziţie”, aplicaţia extrage şi transmite informaţiile de localizare asociate telefonului mobil către sistemul informatic al serviciului 112.

 

 

Sursa text şi foto: STS

Actualitate

Adoptați în mai puțin de o săptămână

Published

on

10 câini care au fost donați adăpostului public au fost adoptați în mai puțin de o săptămână, la Constanța. Municipalitatea menționează faptul că o mare parte din câinii care ajung la adăpostul public își pierd căminul în situații extreme. Din fericire, iubitorii de animale au fost receptivi la demersul inițiat de municipalitate și cei zece câini și-au găsit stăpâni în decurs de câteva zile.

În prezent, 209 de câini comunitari așteaptă să facă parte dintr-o familie. Procedura de adopție se realizează online. Persoanele care văd pe site-ul Primăriei Municipiului Constanța sau pe pagina de Facebook  câinele pe care vor să-l adopte pot trimite poza patrupedului pe adresa de email: animale.abandonate@primaria-constanta.ro. Cei care solicită adopția unui câine sunt rugați să lase în email și un număr de telefon pentru a fi contactați. Reprezentanții Serviciului Gestionare Animale Abandonate vor verifica dacă animalul este disponibil pentru adopție. Formularele necesare adopției vor fi trimise de către angajații Serviciului Gestionare Animale Abandonate pe același email, pentru a fi completate și scanate(fotografiate).

De asemenea, cei care doresc să adopte un câine pot vizita Adăpostul pentru animale abandonate situat pe strada Vârful cu Dor, în baza unei programări prealabile. Programările se pot face la numărul de telefon 0733.045.213.

Accesul în sediul adăpostului se va realiza doar cu respectarea măsurilor de protecție împotriva infectării cu noul coronavirus, fiind obligatorie purtarea măștii de protecție, termoscanarea și dezinfectarea mâinilor.

Programul cu publicul al Adăpostului pentru animale abandonate este următorul: luni, marți, miercuri, vineri – 10.00 – 14.00; joi – 09:30 – 17:30; sâmbătă și duminică – închis.

Continue Reading

Actualitate

Delta Dunării a înregistrat pierderi

Published

on

După industria hotelieră de la malul mării și turismul din Delta Dunării a înregistrat pierderi  în 2020 de aproape 18 milioane de euro. Turiștii au fost și ei cu 30% mai puțini față de anul 2019.  Potrivit datelor făcute publice de către Asociația de Management Delta Dunării, în 2020, au ajuns în Deltă în jur de 120.000 de turiști. În condițiile în care în 2019, fuseseră aproape 170.000 de turiști. 2020 urma să fie un an de vârf, dar criza sanitară şi cea economică au afectat industria. Din punct de vedere financiar pierderile se ridică la 18 milioane de euro.

Salvarea, spun reprezentanții Asociației de Management din Delta Dunării este ca în acest an, să se continue dezvoltarea ecoturismului şi să se promoveze produse specifice zonei cum ar fi storceagul, salata de icre sau borșul de pește. Proprietarii din Deltă vor trebui de asemenea să acorde o atenție sporită măsurilor de siguranță sanitară și distanțare fizică, dacă vor ca turiștii să aleagă în continuare Delta Dunării ca și destinație de vacanță.

Sursa foto: http://daytour.ro

Continue Reading

Actualitate

Se micşorează numărul elevilor în sălile de clasă

Published

on

Ministrul Educaţiei, Sorin Mihai Cîmpeanu, a decis că numărul de elevi în clasele de început de ciclu în învăţământul liceal cu frecvenţă – zi, se va reduce:

– de la 28 la 24 de elevi în clasă pentru filiera tehnologică şi învăţământul profesional, inclusiv dual, precum şi pentru filiera vocaţională – profil sportiv, teologic, pedagogic şi învăţământul liceal de artă;

– de la 28 la 26 de elevi în clasă pentru filiera teoretică.

La finalul acestei săptămâni a fost transmis la Monitorul Oficial Ordinul de Ministru pentru aprobarea Metodologiei privind fundamentarea cifrei de şcolarizare pentru învăţământul preuniversitar de stat, evidenţa efectivelor de preşcolari şi elevi şcolarizaţi în unităţile de învăţământ particular, precum şi emiterea avizului conform în vederea organizării reţelei unităţilor de învăţământ preuniversitar pentru anul şcolar 2021-2022. Astfel, decizia de astăzi modifică OMEC nr. 5599/2020.

Având în vedere modificările promovate, activităţile specifice mobilităţii personalului didactic de predare din învăţământul preuniversitar (privind constituirea, încadrarea şi vacantarea posturilor didactice/catedrelor din unităţile de învăţământ preuniversitar) au fost decalate corespunzător.

Astfel, inspectoratele şcolare vor transmite până la data de 1 februarie 2021 la Ministerul Educaţiei proiectele planurilor de şcolarizare revizuite conform noilor reglementări, în vederea fundamentării cifrei de şcolarizare pentru învăţământul preuniversitar de stat.

Această măsură se constituie într-un pas concret în direcţia României Educate.

sursa foto: portalinvatamant.ro

Continue Reading

Trending

Copyright © 2020 CityPressConstanta