Surprinzător sau nu, România se află pe un onorabil loc 9 în clasamentul ţărilor cu cel mai ridicat procent al afacerilor deţinute de femei, potrivit unui studiu realizat de Mastercard. Iar cifrele sunt grăitoare.
„Am să vă dezvălui un secret: 38% dintre antreprenori sunt reprezentaţi de către femei. Cu un asemenea procentaj, deţinem locul 9, aşadar era normal ca femeile să iasă un pic la suprafaţă, deci iată că vine o vreme când trebuie să-i dăm femeii credit. Şi, în egală măsură, eu mă bucur enorm că putem să facem echipă cu bărbaţii.”, declară CRISTINA CHIRIAC, preşedinte Confederaţia Naţională pentru Antreprenoriat Feminin
Succesul se măsoară în obiective atinse. Pe baza acestui principiu, numărul femeilor antreprenor din ţara noastră a crescut considerabil în ultima decadă.
„Iată că noi avem modele de succes în România şi aici mă refer inclusiv la femei care au făcut afaceri ce înregistrează zeci de milioane de euro, dar şi femei care reuşesc să demonstreze prin longevitatea firmei că se poate, că se poate, că se poate să faci business în România, chiar dacă eşti femeie.”, declară CRISTINA CHIRIAC, preşedinte Confederaţia Naţională pentru Antreprenoriat Feminin
Un motiv în plus să credem că, oricât de mari ar fi provocările, femeile antreprenor vor avea succes în mediul de afaceri.
„Noi vrem ca femeile să ajute la o economie sănătoasă în această ţară. Şi trebuie să recunosc că am avut o surpriză extraordinară să constat că, la nivelul întregii ţări, foarte multe femei tinere au început afaceri, iar acesta este un aspect mai mult decât îmbucurător.”, declară MIHAELA PROICEA, preşedinte zonal Dobrogea Confederaţia Naţională pentru Antreprenoriat Feminin
În ceea ce priveşte profilul femeilor antreprenor din România, o statistică destul de concludentă arată că femeile de afaceri cu vârsta cuprinsă între 40 şi 49 de ani deţin monopolul, urmate de cele de 30-39 de ani și grupa 50-59 de ani. Femeile de până la 29 de ani însumează un procent de 10% din total.
sursa foto: C.O.N.A.F.