Actualitate
Angajări fără concurs, din rândul civililor, la Jandarmeria Tulcea
Published
3 years agoon
By
adminÎn conformitate cu prevederile art. 27 alin. (1) din Legea nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificările şi completările ulterioare, Ordinului M.A.I. nr. 46/2020 pentru aprobarea procedurii privind ocuparea fără concurs a posturilor vacante din unitățile M.A.I. pe durată determinată de 6 luni, Ordinului M.A.I. nr. 86/2020 privind stabilirea unor măsuri pentru angajarea de personal fără concurs, în condiţiile art. 27 alin. (1) din Legea nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19,
Având în vedere prevederile adresei Inspectoratului General al Jandarmeriei Române nr. 80.430/31 din 10.10.2020 privind lista cu posturile aprobate Inspectoratului de Jandarmi Județean Tulcea, spre a fi încadrate, fără concurs, pentru o perioadă determinată ce nu poate depăși 30 de zile de la data încetării stării de alertă, Inspectoratul de Jandarmi Județean Tulcea „Mareșal Alexandru Averescu” organizează selecţie, prin încadrare directă/rechemare în activitate, pentru ocuparea următoarelor funcţii, fără concurs, pentru o perioadă determinată ce nu poate depăși 30 de zile de la data încetării stării de alertă, astfel:
- Subofiţer operativ principal – Serviciul Ordine și Siguranță Publică (1 funcție)
Cerinţe de ocupare din fişa postului:
- Categoria de personal care poate ocupa postul: – subofiţer;
- Gradul militar necesar ocupantului postului: – sergent major;
- Pregătirea necesară ocupantului postului:
- pregătire de bază: şcoală militară sau studii civile cu diplomă de bacalaureat;
- „Apt medical” astfel încât să-şi poată îndeplini în bune condiţii sarcinile specifice postului;
- „Apt psihologic” la testarea psihologică pentru ocuparea funcţiei.
- Subofiţer operativ principal – Detaşamentul 1 Jandarmi Mobil (4 funcții):
Cerinţe de ocupare din fişa postului:
- Categoria de personal care poate ocupa postul: – subofiţer;
- Gradul militar necesar ocupantului postului: – sergent major;
- Pregătirea necesară ocupantului postului:
- pregătire de bază: şcoală militară sau studii civile cu diplomă de bacalaureat;
- „Apt medical” astfel încât să-şi poată îndeplini în bune condiţii sarcinile specifice postului;
- „Apt psihologic” la testarea psihologică pentru ocuparea funcţiei.
- Subofiţer operativ principal (conducător auto) – Detaşamentul 1 Jandarmi Mobil (1 funcție):
Cerinţe de ocupare din fişa postului:
- Categoria de personal care poate ocupa postul: – subofiţer;
- Gradul militar necesar ocupantului postului: – sergent major;
- Autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor – permis de conducere categoria „B”;
- Pregătirea necesară ocupantului postului:
- pregătire de bază: şcoală militară sau studii civile cu diplomă de bacalaureat;
- „Apt medical” astfel încât să-şi poată îndeplini în bune condiţii sarcinile specifice postului;
- „Apt psihologic” la testarea psihologică pentru ocuparea funcţiei.
- Subofiţer operativ principal (marinar) – Detaşamentul 1 Jandarmi Mobil (1 funcție):
Cerinţe de ocupare din fişa postului:
- Categoria de personal care poate ocupa postul: – subofiţer;
- Gradul militar necesar ocupantului postului: – sergent major;
- Pregătirea necesară ocupantului postului:
- pregătire de bază: şcoală militară sau studii civile cu diplomă de bacalaureat;
- Autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor: atestat în postul/funcţia/componenta de specialitate de la bordul navei (în perioada de valabilitatea a atestatului);
- „Apt medical” astfel încât să-şi poată îndeplini în bune condiţii sarcinile specifice postului;
- „Apt psihologic” la testarea psihologică pentru ocuparea funcţiei.
- Subofiţer operativ principal (conducător șalupă) – Detaşamentul 1 Jandarmi Mobil (1 funcție):
Cerinţe de ocupare din fişa postului:
- Categoria de personal care poate ocupa postul: – subofiţer;
- Gradul militar necesar ocupantului postului: – sergent major;
- Pregătirea necesară ocupantului postului:
- pregătire de bază: şcoală militară sau studii civile cu diplomă de bacalaureat;
- Autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor: atestat în postul/funcţia/componenta de specialitate de la bordul navei (în perioada de valabilitatea a atestatului);
- „Apt medical” astfel încât să-şi poată îndeplini în bune condiţii sarcinile specifice postului;
- „Apt psihologic” la testarea psihologică pentru ocuparea funcţiei.
- Subofiţer operativ principal – Detaşamentul 3 Jandarmi Măcin – Plutonul 1 Jandarmi Măcin (1 funcție):
Cerinţe de ocupare din fişa postului:
- Categoria de personal care poate ocupa postul: – subofiţer;
- Gradul militar necesar ocupantului postului: – sergent major;
- Pregătirea necesară ocupantului postului:
- pregătire de bază: studii medii de medicină veterinară (cu diplomă de bacalaureat);
- „Apt medical” astfel încât să-şi poată îndeplini în bune condiţii sarcinile specifice postului;
- „Apt psihologic” la testarea psihologică pentru ocuparea funcţiei.
- Subofiţer operativ principal – Detaşamentul 3 Jandarmi Măcin – Plutonul 2 Jandarmi Babadag (1 funcție):
Cerinţe de ocupare din fişa postului:
- Categoria de personal care poate ocupa postul: – subofiţer;
- Gradul militar necesar ocupantului postului: – sergent major;
- Pregătirea necesară ocupantului postului:
- pregătire de bază: studii medii de medicină veterinară (cu diplomă de bacalaureat);
- „Apt medical” astfel încât să-şi poată îndeplini în bune condiţii sarcinile specifice postului;
- „Apt psihologic” la testarea psihologică pentru ocuparea funcţiei.
Pentru a putea participa la selecție, persoanele interesate trebuie să îndeplinească, în mod cumulativ, următoarele condiţii generale:
- să aibă cetăţenia română şi domiciliul în România;
- să cunoască limba română scris şi vorbit;
- să aibă capacitate deplină de exerciţiu;
- să aibă vârsta de minimum 18 ani împliniţi;
- să aibă un comportament corespunzător cerinţelor de conduită admise şi practicate în societate;
- să nu aibă antecedente penale sau să nu fie în curs de urmărire penală ori de judecată pentru săvârşirea de infracţiuni, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;
- să nu fi fost destituiţi dintr-o funcţie publică sau să nu le fi încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 7 ani;
- să nu fi desfăşurat activităţi de poliţie politică, astfel cum sunt definite prin lege;
- să nu fi fost trecute în rezervă / să nu le fi încetat raporturile de serviciu la împlinirea vârstei standard de pensionare pentru limită de vârstă prevăzute de legislaţia de asigurări sociale şi pensii care reglementează sistemul public de pensii pentru instituţiile din domeniul apărării naţionale, ordinii publice şi siguranţei naţionale ori din motive imputabile lor.
Nu pot fi încadrate, persoanele care au mai avut calitatea de cadru militar/poliţist, dacă:
- au încetat raporturile de serviciu în condiţiile art. 69 lit. c), h), i) şi k) din Legea nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului, cu modificările şi completările ulterioare;
- au fost trecute în rezervă în condiţiile art. 85 lit. a), d), i), j), k) şi ale art. 87 din Legea nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, cu modificările şi completările ulterioare.
DOSARUL DE RECRUTARE va cuprinde următoarele documente:
- cerere de înscriere la selecţie adresată Inspectorului Șef al I.J.J. Tulcea, conform modelului anexat la prezentul anunţ prin care se individualizează funcţia şi structura pentru care se candidează;
- curriculum vitae, model Europass, conform modelului anexat;
- copii ale documentelor care atestă nivelul şi specializarea studiilor impuse de cerinţele postului;
- copii ale actului de identitate, carnetului de muncă şi, dacă este cazul, livretului militar;
- copii ale certificatului de naştere al candidatului, soţului/soţiei şi fiecărui copil, ale certificatului de căsătorie, precum şi, după caz, ale hotărârilor judecătoreşti privind starea civilă;
- o fotografie color 9×12 cm;
- adeverinţă din care să rezulte că este „apt” din punct de vedere psihologic, eliberată de un psiholog atestat de către Colegiul Psihologilor din România, prin care să ateste cel puţin aptitudinea privind portul şi utilizarea armamentului şi muniţiilor supuse autorizării. Evaluarea psihologică se va realiza de către psihologul unităţii în care este prevăzut postul, doar pentru persoana selecţionată, anterior încadrării;
- adeverinţă, conform modelului prevăzut de Ordinul M.A.I. nr. 105/2020, anexată la prezentul anunț, eliberată de medicul de familie și avizată, anterior transmiterii în format electronic, de către medicul de unitate din cadrul Centrului Medical Județean Tulcea – sediul Serviciului Teritorial al Poliției de Frontieră Tulcea, str. Isaccei, nr. 103, mun. Tulcea, care să cuprindă antecedentele medicale personale semnificative şi care să ateste că starea de sănătate este corespunzătoare postului pentru care candidează; Fişa medicală tip M.A.I. se întocmeşte doar de persoana selecţionată, în cel mai scurt timp de la încadrare conform prevederile legale în vigoare;
- declaraţia de confirmare a cunoaşterii şi acceptării condiţiilor de recrutare, prin care arată că este de acord cu verificarea îndeplinirii criteriilor de aptitudine medicală şi cu efectuarea de verificări de specialitate. Totodată, persoana interesată va declara faptul că, în situaţia în care, după încadrare, în urma verificărilor realizate, se va constata neîndeplinirea criteriilor medicale sau/şi a cerinţelor de conduită, va trece în rezervă;
- declaraţie pe proprie răspundere că nu a luat contact cu persoane infectate / suspecte de infectare cu noul coronavirus (SARS-CoV-2) şi că nu a călătorit în ultimele 2 luni în afara teritoriului naţional, nu se află în izolare sau carantină, conform modelului anexat la prezentul anunţ.
Cererea de înscriere împreună cu dosarul de recrutare, în volum complet, întocmite conform modelelor anexate, vor conţine informaţii detaliate cu privire la îndeplinirea tuturor condiţiilor obligatorii de participare la selecție şi vor fi înaintate la Inspectoratul de Jandarmi Judeţean „Mareșal Alexandru Averescu” Tulcea exclusiv electronic (e-mail), în format .pdf (scanat), pe adresa contact@jandarmeriatulcea.ro, până la data de 04.11.2020, ora 16:00. Numai persoanele care au fost selectate în vederea încadrării, au obligaţia de a prezenta documentele în original, pentru certificare.
ATENȚIE ! Ulterior depunerii dosarului, fiecărei persoane interesate i se va atribui și transmite (ca răspuns la e-mail) un cod unic ce va fi folosit la identificarea ulterioară a acesteia și la postarea datelor de interes pe site-ul unității (exemplu: Ionescu Ion – cod unic: 4321765).
La selecţie pot participa numai persoanele interesate ale căror dosare sunt complet şi corect întocmite.
ATENȚIE ! Nu se admite completarea dosarului după primirea e-mail-ului de către unitate și atribuirea codului unic de identificare!
CALENDARUL DESFĂŞURĂRII PRINCIPALELOR ACTIVITĂŢI, este următorul:
- perioada de depunere a dosarelor de recrutare în volum complet: 19.10.2020 – 04.11.2020, orele 16.00, inclusiv.
- verificarea dosarelor de recrutare de către comisii: până la data de 06.11.2020, orele 16.00;
- postarea pe site-ul unității a tabelului cu persoanele interesate (cu folosirea codului unic atribuit) ale căror dosare au fost corect și complet întocmite, precum și a unui tabel cu persoanele interesate respinse ca urmare a transmiterii unor dosare incomplete și/sau incorecte: în data de 09.11.2020, după verificarea acestora de către comisii;
- susținerea examinării psihologice la unitate: în perioada 17 – 19.11.2020, conform unei planificări ce va fi postată pe site-ul unității;
* În cazul în care persoana selecționată este declarată ,,inapt” la evaluarea psihologică, următoarea persoană clasată în ordinea descrescătoare, în urma interviului, va fi contactată telefonic pentru a fi evaluată psihologic;
- susţinerea interviului, care va fi înregistrat audio și video: în perioada 12 – 16.11.2020, începând cu orele 09:00, conform unui grafic stabilit ulterior și postat pe site-ul unității în timp util, în funcție de numărul de candidați, la sediul Inspectoratului de Jandarmi Judeţean „Mareșal Alexandru Averescu” Tulcea, de principiu, astfel:
- în data de 12.11.2020, începând cu orele 09.00 – susținerea interviului pentru funcția de la Serviciul Ordine și Siguranță Publică;
- în data de 13.11.2020, începând cu orele 09.00 – susținerea interviului pentru funcțiile de la Detașamentul 3 Jandarmi Măcin;
- în perioada 14 – 16.11.2020, începând cu orele 09.00 – susținerea interviului pentru funcțiile de la Detașamentul 1 Jandarmi Mobil.
ATENȚIE: În urma susținerii interviului, nu pot fi formulate contestații !
Accesul în sediul Inspectoratului de Jandarmi Județean Tulcea se va realiza cu cartea de identitate valabilă, iar ţinuta va fi decentă.
De asemenea, candidații vor purta mască de protecție în contextul epidemiologic actual, vor proceda la igienizarea mâinilor folosind dezinfectanții asigurați la intrarea în instituție și li se va verifica temperatura corporală cu ajutorul unui scanner termic non-contact din dotarea unității. Prevederile Ordinului Comun al M.S. – M.S. nr. 874 / 81 din 2020 vor fi aplicate corespunzător.
Alte date şi informaţii cu privire la organizarea şi desfăşurarea selecţiei vor fi făcute publice prin publicarea pe pagina oficială www.jandarmeriatulcea.ro şi afişarea la sediul Inspectoratului de Jandarmi Judeţean Tulcea din str. Isaccei, nr. 105, mun. Tulcea, conform precizărilor comisiilor de selecţie, în timp util.
Relaţii suplimentare se pot obţine la numărul de telefon 0240/534.012, interior 24.407 sau 24.535.
Anunţul este publicat pe site-ul instituţiei www.jandarmeriatulcea.ro începând cu data de 19.10.2020.
Prezentul anunț este însoțit de următoarele ANEXE, care vor trebui să se regăsească în dosarul de recrutare:
- Model cerere solicitare înscriere la selecție;
- Modele declarație de confirmare a luării la cunoștință despre condițiile legale, criteriile specifice, condițiile de organizare a selecției și măsurile care vor fi luate în cazul neîndeplinirii acestora;
- Model adeverință medicală – medic de familie;
- Model declarație pe propria răspundere;
- Model declarație Covid-19;
- Model consimțământ cazier;
- Îndrumar întocmire autobiografie;
- Model C.V. – format Europass;
- Model tabel nominal cu rudele și soțul / soția persoanei interesate.
GRAFICUL ȘI LOCUL DE DESFĂȘURARE A SELECȚIEI
Nr. crt. | Activităţile |
|
Responsabili | |
1. | Postarea pe pagina de internet a unităţii a anunţului privind ocuparea unor posturi vacante pe o durată determinată, ce nu poate depăși 30 de zile de la data încetării stării de alertă | 19.10.2020 | Biroul Resurse Umane | |
2. | Depunerea dosarelor de recrutare, în volum complet, în format electronic, la adresa de e-mail contact@jandarmeriatulcea.ro , de către persoanele interesate | 19.10 – 04.11.2020 , orele 16.00 | Persoanele interesate | |
3. | Verificarea, de către comisiile de selecție, a îndeplinirii cerinţelor de ocupare stabilite în fişa postului, a condiţiilor legale şi criteriilor specifice prevăzute de statutele profesionale precum și de actele normative specifice domeniului de activitate | Până la data de 06.11.2020 | Comisiile de selecție | |
4. | Întocmirea procesului verbal, de către comisia de selecţie, care conține concluziile verificărilor dosarelor de recrutare | 09.11.2020 | ||
5. | Postarea tabelelor cuprinzând rezultatele verificărilor dosarelor de recrutare a persoanelor interesate care nu îndeplinesc precum și a celor care îndeplinesc condițiile de participare | 09.11.2020 | ||
6. | Realizarea interviurilor cu persoanele care îndeplinesc condiţiile de participare la selecţie, astfel:
v în data de 12.11.2020, începând cu orele 09.00 – susținerea interviului pentru funcția de la Serviciul Ordine și Siguranță Publică; v în data de 13.11.2020, începând cu orele 09.00 – susținerea interviului pentru funcțiile de la Detașamentul 3 Jandarmi Măcin; v în perioada 14 – 16.11.2020, începând cu orele 09.00 – susținerea interviului pentru funcțiile de la Detașamentul 1 Jandarmi Mobil; în funcție de numărul de persoane interesate, interviul se va desfășura pe baza unui grafic publicat pe site-ul unității; |
12 – 16.11.2020 | Comisiile de selecție | |
7. | Susţinerea evaluării psihologice de către persoanele selecționate pentru ocuparea posturilor vacante, la sediul unității | 17 – 19.11.2020 | Psihologul de unitate | |
8. | Întocmirea procesului verbal, de către comisia de selecţie, care conține concluziile procedurii parcurse și prezentarea acestuia inspectorului şef în vederea luării deciziei cu privire la persoanele care vor ocupa posturile vacante | 20.11.2020 | Comisiile de selecție | |
9. | Afişarea listei cu candidaţii selectați pentru ocuparea posturilor vacante | 20.11.2020 | ||
10. | Prezentarea documentelor care presupun certificarea pentru conformitate cu originalul, de către persoanele selectate. | 21.11.2020 | Biroul Resurse Umane;
Persoanele selectate |
|
11. | Întocmirea fişei medicale-tip M.A.I. | Începând cu data de 21.11.2020 | Persoanele selectate | |
12. | Emiterea actului administrativ de încadrare a personalului selecţionat şi aducerea acestuia la cunoştinţa persoanelor încadrate în vederea prezentării la locul de muncă în cel mai scurt timp posibil |
You may like
-
Salvarea și conservarea patrimoniului din lada de zestre a satului dobrogean
-
Start vot pentru logo-ul stațiunii Mamaia
-
Ploaie de amenzi în urma protestului transportatorilor și fermierilor, de miercuri! Care este cuantumul?
-
Un bărbat în vârstă de 83 de ani a fost surprins de jandarmi in timp ce pretindea favoruri sexuale de la minore
-
Ninge și viscolește abundent în județele Constanța, Tulcea, Calărași și Ialomita !
-
Ziua Dobrogei, marcată la Monumentul Independenței din Tulcea
Actualitate
Cei mai buni medici turci, mai aproape de pacienții români
Published
10 hours agoon
March 18, 2024By
RedactieMEMORIAL, unul dintre cele mai mari grupuri medicale din Turcia, inaugurează o reprezentanță oficială în Constanța. Aici, pacienții pot afla informații de interes despre soluțiile medicale de ultimă generație disponibile în cadrul MEMORIAL Hospitals Group, direct de la reprezentanții spitalului, și beneficiază de sprijin și îndrumare în accesarea serviciilor medicale, fie consultații, a doua opinie medicală (second opinion) de la medici reputați turci, analize sau tratamente de specialitate.
Reprezentanța MEMORIAL din Constanța se află pe str. B-dul. Tomis nr. 54 , vis-à-vis de Primăria Constanța și poate fi contactată la telefon +40732.056.273 sau via email memorialconstanta@memorial.com.tr.
Reprezentanța locală din Constanța asigură pacienților ce doresc să se trateze în Turcia, la spitalele MEMORIAL, asistență completă de la primul contact cu spitalul, până la externare: traducerea și trimiterea dosarului medical, estimarea costurilor de diagnosticare și tratament, consiliere în ceea ce privește spitalizarea și alegerea medicului potrivit, menținerea legăturii cu medicii și asigurarea serviciilor de traducere în spital
„Turcia este una dintre cele mai căutate destinații medicale în Europa și numărul pacienților români care vin la spitalele MEMORIAL este în creștere în fiecare an. Ne dorim ca reprezentanța deschisă în Constanța să funcționeze ca un hub medical regional, care să faciliteze pacienților din Dobrogea accesul la servicii medicale de calitate, acordate de medicii noștri, experți reputați la nivel internațional. De asemenea, intenționăm să aducem aici periodic medici din cadrul spitalului nostru, care să informeze pacienții români despre tratamentele disponibile pe specialitățile căutate de către aceștia. În cadrul spitalelor MEMORIAL, realizăm investigații și tratamente dintr-o gamă extinsă de specialități medicale, iar una dintre ariile pe care ne concentrăm în prezent o reprezintă terapiile inovatoare în oncologie, care oferă șanse crescute de vindecare pacienților afectați de cancer”, a declarat Hacim Çarıklı, director coordonator internațional
În anul 2023, peste 2300 pacienți români s-au tratat la Spitalele MEMORIAL din Turcia, în creștere față de anul anterior, pacienții români reprezentând al treilea cel mai mare număr din totalul pacienților internaționali ai grupului de spitale. Serviciile medicale accesate cu precădere de români au fost cele de oncologie, chirurgie generală, transplant organe, ortopedie, FIV, precum si consultații de tip second opinion. Alte tratamente solicitate au fost cele de ortopedie, cardiologie și chirurgie cardiovasculară. Spitalele MEMORIAL din Turcia oferă servicii de diagnostic și tratament în peste 92 specialități medicale și deține centre medicale de competență în: oncologie, transplant hepatic, transplant renal, medicină cardiovasculară, chirurgie generala, neurochirurgie, radiologie intervențională și microterapie, urologie, FIV, pediatrie, ORL, estetica, medicina nucleara, În Centrele MEMORIAL de Transplant Hepatic, activează echipe ce reunesc personal academic de renume și medici specialiști, personal medical standardizat internațional, specializat în îngrijirea pacienților după transplantul de organe. Transplanturile hepatice sunt efectuate cu succes pentru copii și adulți, atât cu donatori vii, cât și cu donatori în moarte clinică. Departamentul de transplant de organe coordonează întreg procesul operațional, dar și laboratorul, unitățile de imagistică, sălile de operații, terapie intensive. Cooperarea medicală și calitatea serviciilor pentru pacienți au devenit referință pretutindeni în lume. Chirurgi din cele mai importante spitale din lume, în principal din SUA, precum și din universități renumite din Turcia, participă la programele de formare desfășurate în Centrul MEMORIAL de Transplant Hepatic pentru a învăța procedura de transplant. Realizările medicilor au intrat în literatura medicală internațională, echipele medicale de la Centrele MEMORIAL de Transplant Hepatic reușind să efectuează și transplanturi de ficat fără pierderi de sânge pe lângă tehnicile chirurgicale speciale.
Actualitate
„Gala Luminilor”, cel mai important eveniment caritabil al comunităţii constănţene
Published
11 hours agoon
March 18, 2024Cetatea – încă de la începuturile conştientizării acestui concept – reprezintă un echilibru între un „a avea” şi un „a fi”, ambele necesare în construirea unei dinamici structural-raţionale a societăţii. „Gala Luminilor” reprezintă un prim pas către identificarea acestui echilibru atât de necesar în cadrul comunităţii şi, de aceea, ea se regăseşte la intersecţia iniţiativelor a trei mari entităţi, implicate în organizare: Universitatea „Ovidius” din Constanţa, Muzeul de Artă şi Asociaţia „Dobrogea Luminată”. Deschiderea oficială a Galei va avea loc în ziua de 27 aprilie 2024, ora 20.00, la Muzeul de Artă din Constanţa.
Concret, „Gala Luminilor” va debuta cu un concert extraordinar susţinut de Corul reunit al Facultăţii de Arte din cadrul UOC, urmat de o prezentare exhaustivă a 57 de lucrări de artă, de o licitaţie deschisă în cadrul căreia vor fi cumpărate lucrări ale unora dintre cei mai importanţi artişti vizuali din România prezentului, precum şi de câteva surprize. Generozitatea celor prezenţi se va concretiza în cinci burse cu ajutorul cărora cinci copii/ tineri talentaţi, cu potenţial, dar fără posibilităţi, îşi vor putea construi câteva etape în drumul către calea propusă.
Cei cinci vor fi aleşi în urma unei analize realizate de o comisie formată din membri marcanţi ai instituţiilor implicate în organizare: Daniela Vitcu – decanul Facultăţii de Arte din cadrul UOC, Lelia Rus – directorul Muzeului de Artă Constanţa, Florentin Sîrbu – directorul Muzeului de Artă Populară din Constanţa, Costin Stroe – preşedintele Asociaţiei „Dobrogea Luminată” şi Ovidiu Felipov – managerul proiectului „Gala Luminilor”. „Gala Luminilor, aflată la prima ediţie, se bucură de participarea maestrului Mircia Dumitrescu, căruia îi mulţumim pentru gestul absolut pe care l-a făcut, acela de a dărui. Zeci de artişti vizuali români şi nu numai au dorit să se implice în acest eveniment şi le suntem recunoscători tuturor”, a declarat Ovidiu Felipov, managerul proiectului „Gala Luminilor”.
De asemenea, pe această cale, organizatorii ţin să le mulţumească generoşilor artişti care au donat lucrări pentru a susţine evenimentul: Eugeniu Albu, Alnhhas Ammar (Siria), asist.univ.drd. Claudiu Argeșanu, Marius Barbone – vicepreşedinte UAPR, George Barbu, Marieta Besu, Brîndușa Bontea, Aurel Bulacu, Vitalie Butescu, Anca Caba, conf.univ.dr. Zuzu Caratănase, Septimiu Căpăţînă, Anca Ciofîrlă, Mariana Constantinescu – vicepreşedinte UAPR Filiala Constanţa Unu, Cristina Costea, Gelu Costea, Horia Cristina, Bianca Culuș, academician Mircia Dumitrescu – artist emerit, Marinella Dumitrescu, lect.univ.dr. Răzvan Dragoș, conf.univ.dr. Ovidiu Felipov, Adelina Firică, Ștefan Firică, Coman Gheorghe, Georgeta Gherghinoiu, Daniela Gherghe, Cornelia Gherlan, Cosmin Grosu, Sorin Ienulescu, Ovidiu Ionescu, Oana Isar, Emilia Kiss, Petru Lucaci – preşedinte UAPR, Ioana Maier, Elisabeta Martoncsak, Laurenţiu Midvichi, Florin Mihai, Anca Pașa Deaconu, Maria Petcu, Eugen Raportoru, Andreea Rădulescu, Kata Rudakova (Ucraina), conf.univ.dr. Lelia Rus, Oana Sfetcu, Florentina Simininschi, Florentin Sîrbu – preşedintele UAPR Filiala Constanţa Unu, Eusebio Spînu, Lavinia Ioana Streinu, Anastasia Stoiciu, prof.univ.dr. Florin Stoiciu, lect.univ.dr. Alexandru Şerbănescu, Iuliana Ştefan, Ion Tiţoiu, Mirela Trăistaru, Mihai Tugearu, Dorothea Von Grosskarol (Germania).
„Gala Luminilor” se impune în peisajul urban ca fiind cel mai relevant eveniment al anului, conectând, prin intermediul artei, toate domeniile şi categoriile sociale şi realizând astfel dezideratul anticilor – conştientizarea a ceea ce înseamnă conceptul de „cetăţean”, de participare la viaţa comunităţii, de susţinere a celor vulnerabili pentru a se putea ajuta singuri, de generozitate, empatie, emoţie şi cunoaştere. Arta este alchimia fluidă care catalizează toate aceste entităţi ideatic-filosofice şi le transformă în acţiuni, creând astfel echilibrul atât de necesar în dinamica haotică a contemporaneităţii.
„Gala Luminilor” va fi organizată în fiecare an şi va concentra în jurul său energiile raţiunii şi ale altruismului, devenind astfel un far călăuzitor al spiritualităţii sociale care pune în lumină cea mai frumoasă operă a umanităţii: omul. „Gala Luminilor” este un eveniment de înaltă ţinută. Invitaţii sunt rugaţi să respecte dress code-ul impus – Black Tie şi, la primirea scrisorii/ mailului care va conţine invitaţia oficială, să confirme sau să infirme participarea la eveniment, dat fiind faptul că locurile sunt nominale şi, prin urmare, limitate.
Actualitate
370 de voluntari au dat viață unei noi păduri urbane de 16.000 arbori, arbuști și puieți
Published
11 hours agoon
March 18, 2024370 de voluntari au dat viață unei noi păduri urbane de 16.000 arbori, arbuști și puieți, din 15 speci distincte, pe b-dul. Aurel Vlaicu, vizavi de magazinul Metro, sâmbătă, 16 martie. Acțiunea de plantare a fost organizată în cadrul programului „România plantează pentru mâine”, cea mai mare inițiativă privată de plantare din România, inițiată de OMV Petrom și continuă angajamentul de regenerare urbană din municipiul Constanța inițiat de Asociația Act for Tomorrow și Primăria Municipiului Constanța, prin programul „Natura Urbană – Oxigen pentru Constanța”. Valoarea arborilor este de peste 30.000 euro, iar pentru întregul proiect au fost alocați 55.000 euro din sursă privată, constând în achiziția arborilor și tutorilor pentru susținerea acestora, pregătirea terenului, organizarea evenimentului cu voluntari, mentenanța pentru primul an de proiect.
Participanții au dat viață unui nou spațiu verde de 8.500 mp, care va reprezenta o oază de biodiversitate și un loc de relaxare, recreere și socializare pentru constănțeni. Arbori, arbuștii și puieții vor fi lăsați să crească aproape natural, fără intervenții majore. Această abordare va accelera creșterea acestora, reducând timpul necesar ca arborii să ajungă la maturitate, și va permite dezvoltarea unei păduri cu o vastă biodiversitate, capabilă să absoarbă mai mult dioxid de carbon decât pădurile tradiționale. Printre speciile plantate se regăsesc: arbori – Stejar, Ulm, Frasin, Tei, Arțar, Mesteacăn, Paltin de câmp, Mojdrean, Păducel, Vișin, Koleuteria, Lemn Câinesc, Nuc; arbuști – Forsythia, Liliac alb și roz, Ilex, Spiraea, Chaenomeles, Photinia, Lavandă, Caprifoi, Salcâm galben, Iasomie, Cotoneaster, Hibiscus.
Tot sâmbătă, voluntarii au plantat și două zone cu lavandă și photinia, care vor aduce mai multă culoare pădurii proaspăt plantate. Un element de noutate în realizarea acestei păduri îl constituie și o regenerare a arborilor crescuți în orașul Constanța. Astfel, în cadrul proiectului de regenerare a spațiului verde de la Palatul Copiilor, au fost recoltați peste 3.000 de arbori maturi și arbusți, care au fost plantați ulterior în cadrul evenimentului de sâmbătă.
În cadrul evenimentului au participat reprezentanți ai Primăriei Municipiului Constanța, Gărzii de Mediu Constanța, sute de voluntari constănțeni care își doresc un oraș mai verde, angajați din companiile partenere, OMV Petrom, Fast Freight și Autonom, două echipe de Cercetași, precum și voluntari din București. De asemenea, proiectul se bucură și de susținerea companiei RAJA, care asigură suport direct echipei de mentenanță a proiectului.
În cadrul evenimentului a fost lansată și pagina web https://oxigenpentruconstanta.ro/, care va cuprinde informații despre toate acțiunile desfășurate în cadrul programului „Natura Urbană – Oxigen pentru Constanța”, precum și fotografii de la evenimentele de voluntariat.
„Sâmbăta aceasta am făcut un nou pas pentru construirea unui oraș mai verde, în care natura devine un element cheie în viața locuitorilor. Implicarea civică a constănțenilor ne-a depășit încă o dată așteptările și ne încurajează să continuăm să stimulăm participarea comunității în dezvoltarea armonioasă a zonelor incluse în cadrul programului strategic de regenerare urbană, precum cea de la Palatul Copiilor Constanța, aflată în plin proces de transformare. Vom continua eforturile pentru a multiplica astfel de inițiative în cât mai multe locații din Constanța, pentru ca astfel să creștem suprafețele de spațiu verde la nivelul municipiului, să le revitalizăm pe cele existente și să dezvoltăm un oraș verde și sustenabil. Avem deja alte zone identificate pentru a le regenera în perioada următoare“ a declarat Ionuț Rusu, viceprimarul municipiului Constanța.
Mini-pădurile urbane sunt o soluție ideală de infrastructură verde în orașele cu spații verzi limitate. Beneficiile unei păduri urbane includ îmbunătățirea calității aerului, reducerea temperaturilor, absorbția zgomotului, creșterea biodiversității și promovarea conservării apei și a solului. Mai mult, studiile au arătat că accesul la astfel de spații verzi poate avea un impact pozitiv asupra sănătății locuitorilor din mediul urban, prin stimularea activităților fizice în aer liber și reducerea stresului, contribuind totodată la stimularea coeziunii sociale în comunități.
„A doua pădure urbană din Constanța este, fără îndoială, una dintre cele mai mari realizări pe care le-am avut până acum în acțiunile de plantare la nivel urban, având în vedere suprafața plantată, diversitatea speciilor, numărul mare de voluntari participanți și amplasarea acesteia, în oraș, lângă una dintre cele mai circulate artere din municipiu. Pe termen mediu, ne dorim să extindem astfel de inițiative către noi zone cheie și cartiere din Constanța, pe care să le revitalizăm alături de autoritățile publice locale, de sectorul privat și de comunitate. Vom continua să contribuim cu idei, resurse și expertiză pentru a aduce natura mai aproape de oameni, prin dezvoltarea de noi proiecte inedite și de impact. Le mulțumim încă o dată autorităților publice locale pentru sprijin și invităm cât mai multe companii din mediu privat și cât mai mulți cetățeni să se implice și să susțină această inițiativă” a declarat Andrei Coșuleanu, președintele Asociației Act for Tomorrow.
Prima pădure urbană din Constanța, din zona Inel 2, plantată de Asociația Act for Tomorrow, în parteneriat cu Primăria Municipiului Constanța și OMV Petrom, numără 2.000 de arbori arbuști dintr-un mix de 14 specii și 750 arbuști și se întinde pe o suprafață de 0.2 ha. Spațiul este prevăzut cu flori ornamentale, alei pavate și zone de relaxare. Pe termen mediu, locuitorii se vor bucura de mai multe facilități în acest spațiu verde: un teren de sport multifuncțional, o pictură murală, o pistă de alergat, o pajiște urbană și un loc de joacă pentru copii.
Începând din 2024, companiile din județul Constanța sau care au activități economice în zonă pot contribui la Fondul de Regenerare Urbană al Municipiului Constanța, înființat de Asociația Act for Tomorrow și Primăria Constanța și dedicat proiectelor de împădurire și regenerare urbană, acțiunilor de voluntariat pentru mediu și activităților de educație ecologică desfășurate sub umbrela programului „Natura Urbană – Oxigen pentru Constanța”. Actorii privați pot contribui atât prin declarația 177, până la finalul lunii iunie 2024, cât și prin legea sponsorizării din România. „Natura Urbană – Oxigen pentru Constanța” vine ca un răspuns la nevoia reconectării cetățenilor din mediul urban la natură și conștientizării asupra beneficiilor pe care spațiile verzi din orașe le au asupra bunăstării fizice și emoționale a populației. Programul de regenerare urbană reprezintă un pas important în îmbunătățirea calității vieții și în crearea unui oraș mai verde, dar și o oportunitate pentru membrii comunității constănțene de a se implica activ în protejarea și îmbunătățirea mediului în care trăiesc.
Actualitate
„Amor Caliente” la Teatrul Național de Operă și Balet „Oleg Danovski”
Published
12 hours agoon
March 18, 2024În această săptămână la Teatrul Național de Operă și Balet „Oleg Danovski”:
AMOR CALIENTE – Duminică, 24 martie 2024, ora 19:00, Sala Teatrului
A iubi, a trăi pe deplin fericirea unor sentimente împărtăşite, poate părea doar un vis.
Eroii poveştii noastre speră să se elibereze de cotidianul dur, violent, insensibil, prea grăbit şi prea indiferent, şi să-şi trăiască povestea de iubire fără teamă, fără resentimente, fără riscul de a pierde ce este mai bun pe lumea aceasta, DRAGOSTEA. De aceea pornesc într-o călătorie spre meleaguri îndepărtate, acolo unde filosofia vieţii se rezumă la pasiuni arzătoare, acolo unde stăpână este dragostea şi unde oamenii sunt liberi să trăiască iubind, să râdă şi să petreacă fericiţi.
Întorşi în cuibul lor, în mijlocul “haosului civilizaţiei”, se redescoperă în sentimentele lor reciproce, dar nu mai văd tot răul de care au fugit. Puterea iubirii sincere este mult mai mare decât orice rău.
Pe aripile muzicii latino şi latino-americane vă vom purta într-o călătorie a dansului şi cântului, a fericirii şi energiilor pozitive, a dorinţei de a trăi în dragoste şi înţelegere. Cred că mulţi dintre Dumneavoastră visează la o planetă perfectă şi chiar dacă visul acesta nu poate deveni realitate, se vor rupe pentru o clipă de tot ce îi nelinişteşte şi vor trăi alături de artiştii noştri un AMOR CALIENTE. Şi de câte ori simţiţi puţină tristeţe în sufletele voastre, întoarceţi-vă spre noi, spre muzică şi dans, spre frumuseţea creată de artiştii născuţi spre a vă sluji.
Concepţie spectacol: Daniela Vlădescu
Regia şi coregrafia: Horaţiu Cherecheş
Scenografia: Eugenia Tărăşescu Jianu
Soliști MIHAELA IONESCU, SILVIA SIMIONESCU, GEORGIANA MEDELEANU, GABRIELA DOBRE, RĂZVAN SĂRARU, MĂDĂLIN BĂLDĂU, MARIUS TURTOI, MARIUS EFTIMIE
Dansează CĂTĂLINA ILIESCU, IGUACEL SANCHEZ, OANA DINCĂ, ANDRADA RUSE, DORINA PĂTRAȘ, ȘTEFANIA AVRĂMIA, SARA HINDAOUI, YURIA SOETA, ADRIAN MIHAIU, BOGDAN BÎRSĂNESCU, MIHAI PÂSLARU, ȘTEFAN RĂUȚ, ALEXANDROS KARAMPATSAKIS, GABRIELE DE FAZIO
Biletele pot fi achiziționate de pe www.tnobconstanta.ro/bilete și de la Agenția Teatrului.
Cei mai buni medici turci, mai aproape de pacienții români
„Gala Luminilor”, cel mai important eveniment caritabil al comunităţii constănţene
370 de voluntari au dat viață unei noi păduri urbane de 16.000 arbori, arbuști și puieți
„Amor Caliente” la Teatrul Național de Operă și Balet „Oleg Danovski”
Reprezentanții Organizației de Management al Destinației Mamaia Constanța au încheiat Salonul Mondial de Turism din Paris cu impresii deosebite ale turiștilor francezi
Lacul Techirghiol a devenit casă pentru păsările flamingo
Cei mai buni medici turci, mai aproape de pacienții români
„Gala Luminilor”, cel mai important eveniment caritabil al comunităţii constănţene
370 de voluntari au dat viață unei noi păduri urbane de 16.000 arbori, arbuști și puieți
„Amor Caliente” la Teatrul Național de Operă și Balet „Oleg Danovski”
Reprezentanții Organizației de Management al Destinației Mamaia Constanța au încheiat Salonul Mondial de Turism din Paris cu impresii deosebite ale turiștilor francezi
Lacul Techirghiol a devenit casă pentru păsările flamingo
Trending
-
Actualitate6 days ago
Iulius, investiții în Constanța
-
Societate7 days ago
Veste bună pentru șoferi! Începe Rabla 2024
-
Actualitate7 days ago
Mergi la piscină, indiferent de vârstă și greutate!
-
Actualitate6 days ago
Asociația Elevilor din Constanța solicită desființarea examenului de Bacalaureat!
-
Actualitate5 days ago
Atenție la deșeurile voluminoase!
-
Societate4 days ago
Centrul Multifuncțional Educativ pentru Tineret Jean Constantin găzduiește castingul județean „Filon de România”