Connect with us

Actualitate

ANAT către guvernanți: Nu mai dați ”ignore” incoming-ului românesc!

Published

on

ANAT solicită Ministerului Economiei, Antreprenoriatului și Turismului sprijin pentru revigorarea activității de incoming. Incoming înseamnă aducerea de turiști străini, export de servicii, aport valutar, un factor important pentru îmbunătățirea imaginii României și ”fresh money” în economie. România este în căutare disperată de echilibru bugetar, caută surse noi de venituri și tăieri de costuri dar ignoră complet ”fresh money”. Aceste sume pot fi aduse în economia țării cu un efort și cu o investiție minime în comparații cu alte investiții și cheltuieli cu mult mai multe zero-uri.

În prezent, țara noastră nu beneficiază de o activitate de incoming semnificativă, iar produsul turistic al României nu este suficient de cunoscut în străinătate. Potrivit unui raport al Comisiei Europene, turiştii români contribuie în proporţie de 86% la cheltuielile turistice realizate în România. Din păcate, banii lăsaţi de străini reprezintă doar 14% din totalul cheltuielilor turistice, o rată care plasează România la coada Europei. Actuala strategie propusă de Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului propune o țintă de 4,6 milioane de turiști în 2035, destul de modestă față de preconizările anterioare. Cifra a fost înjumătățită față de ținta afirmată doar acum trei luni, de 10 milioane de milioane de turiști în 2035.

Pentru a dezvolta incoming-ul, ANAT (Asociația Națională a Agențiilor de Turism) propune următoarele măsuri prioritare:
1.Participarea activă la târgurile internaționale de turism. Să nu se mai repete lipsa la târguri precum ITB Berlin (cel mai mare târg european de profil), iar țara noastră are nevoie de o prezentare personalizată, nu ștearsă, standard, cum a mai fost, din păcate, în ultimii ani. ANAT cere reluarea susținută a participării la târgurile internaționale de turism și revizuirea condițiilor de participare, un pas crucial pentru a promova destinația România pe plan internațional. În acest context, participarea operatorilor de turism în standul național, privită ca ajutor de stat, reprezintă o gravă eroare. Trebuie deschisă ușa larg și susținută participarea operatorilor din țară în nume propriu la târgurile internaționale. În prezent avem o schemă de minimis complicată, greu de înțeles și de aplicat, sprijinul fiind complet neatractiv. Trebuie facilitată particiarea largă a operatorilor privați și asociativi la toate târgurile importante, prin coparticipare / coplată, care ar trebui radical îmbunătățită. În 30 de ani nu au fost identificați bani suficienți pentru promovarea turismului la nivel internațional iar procedurile au fost greoaie. De la lansarea ultimei strategii de promovare și dezvoltare turistică au trecut 15 ani. Aceasta a fost elaborată de o firmă specializată însă după ce aplicarea ei s-a oprit, a fost lăsată pe umerii funcționarilor din ministerul de resort și pe aportul benevol al patronatelor și asociațiilor de turism.
ANAT dorește ca ministerul de resort să organizeze o licitație unde să câștige o firmă profesionistă, cu rezultate internaționale dovedite în promovarea internațională a unei țări.
2. Alocare financiară substanțială pentru promovare. ANAT susține alocarea unei sume anuale de minim 20 de milioane de euro pentru promovarea turistică și a identificat sursele de finanțare. Firește, este nevoie de o utilizare targetată a acestei sume. Cerem actualului ministru abordarea unei politici coerente pe termen lung pentru a aduce turiști străini în România. Totodată, legislația privind licitațiile publice trebuie revizuită și adaptată realităților pieței, mereu în schimbare, pentru a asigura procese de licitare rapide și transparente.
3. Înființarea unui OMD național. Din păcate, ideea unei Organizații de Managament al Destinației (OMD) național a dispărut cu totul din strategia lansată în dezbatere, iar cele câteva Asociații de Promovare și Dezvoltare Turistică locale ori regionale (APDT) care și-au dovedit eficiența întâmpină bariere birocratice în transformarea în OMD. ANAT susține în continuare înființarea unei Organizații de Management al Destinației (OMD) la nivel național, printr-un real parteneriat public-privat, responsabilă cu gestionarea transparentă a fondurilor de promovare și dezvoltare. O asemenea structură ar coordona și activitatea OMD-urilor locale și regionale, care de multe ori nu comunică eficient între ele.
4. Simplificarea procedurii pentru prima de incoming. Proiectul primit cu mare entuziasm în urmă cu aproape un an a eșuat lamentabil în implementare, barierele birocratice descurajând potențialii aplicanți. ANAT a propus modificarea procedurii pentru acordarea primei de incoming, astfel încât să se optimizeze utilizarea eficientă a fondurilor alocate. Această măsură ar contribui la atragerea mai multor turiști străini în România.
5. Organizarea unei secțiuni în târgurile naționale de incoming, tip business to business, unde să fie invitați agenți de turism și specialiști în turism, în regim de ”hosted buyers”, alături de jurnaliști și influenceri din statele considerate „piețe-țintă”. O țintă de promovare ar putea fi constituită de țările din regiune, cu același nivel de risc ca și România, care nu au temeri privind războiul din Ucraina, precum Grecia, Bulgaria, Turcia, Ungaria, Polonia, Cehia, Slovacia sau Serbia. Ministerul de resort ar trebui să genereze evenimente de promovare reciprocă, unde să fie invitați agenți de turism și specialiști în calitate de ”hosted buyers”.
6. Restructurarea procedurii de acordare a vizelor turistice pentru România.
Posibilitatea obținerii vizelor online, cel putin pentru statele cu risc de imigrare scăzut și cu potențial demonstrat de creștere a numărului de turiști și a duratei sejurului. În prezent, viza de România este mai greu de obținut decât cea Schengen. În acest an România va primi 1,5 milioane de turiști, mult mai puțin și față de 2019, când primea 2,7 milioane.
7. Stabilitate fiscală. Este știut că ofertarea pentru turismul internațional organizat se face cu anticipație de un an și chiar peste. Orice majorare ulterioară de impozite și taxe impusă operatorilor în turism duce la obligarea acestora de a o suporta, erodând marja de profit și bugetele de investiții. Astfel, turismul de incoming ar fi descurajat pentru următorii 3 ani. O cotă TVA 0% pentru export de servicii ar sprijini esențial turismul românesc. ANAT subliniază că, din cauza dificultăților întâmpinate, doar 50 din cele 2200 de agenții de turism active în prezent desfășoară activitate de incoming. Pentru a schimba această situație, ANAT invită autoritățile să sprijine turismul și să ia măsurile necesare pentru a promova în mod corespunzător destinația turistică România pe plan internațional. Asociația Națională a Agențiilor de Turism din România (ANAT) trage un semnal de alarmă cu privire la neglijarea continua a promovării turismului de incoming în țara noastră de către autoritățile competene și constată, an de an, o discrepanță semnificativă între numărul turiștilor străini care vizitează România și numărul acestora în alte destinații europene de referință.

”Incoming-ul, deci turismul receptor, unica formă de export de servicii din turism, ne arată că niciun guvern nu i-a acordat cu adevărat atenție. Cifrele ne indică o realitate cruntă. România nu este în stare să aibă mai mult de 1,5 milioane de turiști străini. Atât am primit în 2022, pe când, anul trecut, vecina noastră Bulgaria a înregistrat peste 5 milioane de turiști străini. Această situație se datorează în mare parte lipsei de investiție în promovarea externă a țării. Cu un buget de doar 1,5 milioane de euro, nu putem concura la nivel internațional și a atrage turiști străini în România. La târgurile internaționale nu se mai poate participa gratuit, deoarece este ajutor de stat, deci se obține greu și cu aprobare și nu există nici o schemă flexibilă de co-plată. Prima de incoming nu se prea aprobă. Cerem actualului ministru de resort abordarea unei politici coerente de aducere a turiștilor străini în România”, declară Alin Burcea, prim vicepreședinte ANAT.

Ne onorează dar este trist că, pe când mari personalități din alte țări cred în România și în potențialul său turistic – și aici putem oferi exemplul Majestății Sale Regele Charles al III-lea, precum și al multor jurnaliști, artiști și lideri de opinie internaționali – pe de altă parte, autoritățile noastre resping șansele de dezvoltare a turismului, prin lipsa lor de implicare și acțiune. La ora actuală, puținii străini care vin în România sunt aduși îndeosebi de către agențiile de turism specializate pe incoming, care fac eforturi supraomenești. De asemenea, sunt turiști care află că țara noastră este vizitabilă și are ce oferi de pe internet, de la prieteni ori datorită unor jurnaliști, bloggeri sau vloggeri care sosesc pe cont propriu.

”Putem ajunge la 10 milioane de turiști străini în România și la 100 de milioane de nopți de cazare, în următorii 7-10 ani. Condiția este să avem buget de promovare și proceduri simplificate. Acum avem un buget infim și nici pe acesta nu reușim să îl consumăm. Mai avem nevoie de know how în branding și promovare internațională. Cum în 30 de ani Guvernul nu a reușit să aloce din buget sumele necesare promovării și nici suprataxarea firmelor nu reprezintă o soluție, singura cale este instituirea unui city tax de 1 euro / noapte plătită de către toți turiștii care se cazează în România. Mai avem nevoie de o regândire a sistemului de vize turistice pentru a fi acordate transparent și în cel mai scurt timp, chiar vize electronice și vize la sosire pe aeroport. Avem nevoie de stimularea curselor directe de avion între aeroporturile din România și din cele 7 țări sursă cheie. Și mai ales avem nevoie de voință și hotărâre în promovarea României”, subliniază Adrian Voican, vicepreședinte ANAT.

Deși marea majoritate a turiștilor și vizitatorilor străini care vin în țara noastră rămân plăcut surprinși și încântați, Guvernul României, în general, nu este interesat de tema aducerii de turiști străini în România. Cifrele și rezultatele indică această tristă realitate. Iată ce bugete anuale pentru promovarea și dezvoltarea turismului au alte destinații turistice (exemplele sunt din ultimii 4 ani): Austria – 54 de milioane de euro, Polonia – 15 milioane de euro, Ungaria – 227 de milioane de euro pentru perioada 2021-2030 sau Israel – peste 227 de milioane de dolari (bugetul total alocat turismului pentru 2022). Ca o idee, Ucraina planificase un buget de promovare și dezvoltare turistică
de 31 de milioane de dolari înainte de 2020.

Turismul de incoming, cea mai facilă formă de export, reprezintă o oportunitate inestimabilă pentru îmbunătățirea imaginii României și promovarea unei percepții pozitive în rândul turiștilor străini. Considerăm că Guvernul ar trebui să-și dea tot interesul pentru dezvoltarea ei, dacă îi mai pasă și de ideea de a atrage bani în țară prin exporturile de produse ”made in Romania”. ANAT își exprimă dorința de a colabora strâns cu autoritățile pentru a dezvolta o strategie coerentă și integrată de promovare, care să conducă la o creștere semnificativă a numărului de turiști.

Actualitate

Ambasada SUA- Cooperare CCIR pentru consolidarea legăturilor comerciale bilaterale

Published

on

Președintele Camerei de Comerț și Industrie a României (CCIR), dl. Mihai Daraban, a avut, în data de 15 iulie a.c., o întrevedere oficială cu consilierul economic al Ambasadei Statelor Unite ale Americii (SUA) în România, dl. Jessup Taylor, în scopul informării reciproce asupra proiectelor economice comune dintre cele două state.

„CCIR are o relație specială cu Ambasada SUA în România, dovadă stând atât acțiunile comune pe care le întreprindem de mai mulți ani, și aici mă refer la seminariile organizate în cooperare cu Biroul FBI și Camerele de Comerț județene pe teme precum anticorupție și securitate cibernetică, dar și la promovarea diferitelor programe ale SUA  pentru stimularea comerțului bilateral și a investițiilor, în rândul mediului de afaceri din România. România și SUA sunt implicate în proiecte de anvergură, cum este cel din domeniul energiei nucleare, deosebit de important pentru creșterea securității energetice a României și a întregii regiuni. Nu în ultimul rând, mai ales având în vedere situația geopolitică actuală, parteneriatul strategic a reușit să confere o altă dimensiune dezvoltării relațiilor comerciale bilaterale, oferind un grad înalt de siguranță atât pentru antreprenorii români, cât și pentru cei americani”, a declarat președintele CCIR, dl. Mihai Daraban.

La rândul său, dl. Jessup Taylor, a apreciat în mod deosebit cooperarea dintre cele două organizații. A felicitat CCIR pentru celebrarea a 160 de ani de la înființarea primelor camere de comerț din România, perioadă ce coincide cu apariția altor instituții importante pentru dezvoltarea economică a țării noastre. Totodată, consilierul economic al Ambasadei SUA în România a apreciat potențialul colaborării cu CCIR.

Continue Reading

Actualitate

O nouă zi de foc la Constanța!

Published

on

Avertizarea COD ROȘU DE CANICULĂ emisă de Administraţia Naţională de Meteorologie este valabilă astăzi și mâine. Valul de căldură continuă să se intensifice. Se vor înregistra temperaturi maxime între 37 și 41 de grade, iar pe litoral vor fi de 33-36 de grade. Disconfortul termic va fi deosebit de accentuat, iar indicele temperatură-umezeală (ITU) va depăși pragul critic de 80 de unități. Minimele termice nu vor coborî sub 22 de grade, valori specifice nopților tropicale.
În a doua parte a săptămânii valul de căldură va slăbi în intensitate, dar va mai fi caniculă și disconfort termic.
Direcția Generală Gestionare Servicii Publice din cadrul Primăriei Constanța va asigura: funcționarea fântânilor arteziene existente, în special în timpul zilei, pentru menținerea umidității aerului, stropirea cu apă a bulevardelor și străzilor principale, în special în locurile aglomerate pentru menținerea umidității aerului, stropirea spațiilor verzi din parcuri pentru menținerea umidității aerului, executarea dezinsecțiilor și dezinfecțiilor pe teritoriul municipiului, precum și  asigurarea serviciilor publice de salvare acvatică-salvamar și posturi de prim ajutor.
Ca în fiecare an, în sprijinul constănțenilor intervin și farmaciile din municipiu. Oamenii se pot răcori și hidrata în incinta acestora și în mare parte dintre ele beneficiază gratuit și de măsurarea tensiunii arteriale.
De asemenea, pentru protejarea stării de sănătate pe timp de caniculă, reprezentanții Serviciului Protecție Civilă vă recomandă:
1. Evitaţi, pe cât posibil, expunerea prelungită la soare între orele 11.00 – 18.00;
2. Dacă aveţi aer condiţionat, reglaţi aparatul astfel încât temperatura să fie cu 5 grade mai mică decât temperatura ambientală;
3. Ventilatoarele nu trebuie folosite dacă temperatura aerului depaşeşte 32 grade Celsius;
4. Purtaţi pălării de soare, haine lejere şi ample, din fibre naturale, de culori deschise;
5. Beţi zilnic între 1,5 – 2 litri de lichide, fără a aştepta să apară senzaţia de sete. În perioadele de caniculă se recomandă consumul unui pahar de apă (sau echivalentul acestuia) la fiecare 15 – 20 de minute.
6. Nu consumaţi alcool (inclusiv bere sau vin) deoarece acesta favorizează deshidratarea şi diminuează capacitatea de luptă a organismului împotriva căldurii;
7. Evitaţi băuturile cu conţinut ridicat de cofeina (cafea, ceai, cola) sau de zahăr (sucuri răcoritoare carbogazoase) deoarece acestea sunt diuretice;
8. Evitaţi activităţile în exterior care necesită un consum mare de energie (sport, grădinărit, etc).
9. Aveţi grijă de persoanele dependente de voi (copii, vârstnici, persoane cu dizabilităţi) oferindu-le, în mod regulat lichide, chiar dacă nu vi le solicită;
10. Păstraţi contactul permanent cu vecinii, rudele, cunoştinţele care sunt în vârstă sau cu dizabilităţi, interesându-vă de starea lor de sănătate.
Orice problemă poate fi semnalată permanent la numerele de telefon:  0241/550055 (Dispecerat Primăria Municipiului Constanța) și  0737552271 (Dispecerat Serviciul Protecție Civilă).

Continue Reading

Actualitate

Acțiuni de dezinsecție și deratizare în toate cartierele orașului

Published

on

Primăria Municipiului Constanța a intensificat acțiunile de dezinsecție în această perioadă cu temperaturi ridicate care favorizează înmultirea insectelor.  Echipele care asigură dezinsecția împrăștie în toate cartierele orașului și în stațiunea Mamaia substanțe care au rolul de de a distruge insectele generatoare de disconfort. Tratamentele împotriva țânțarilor, căpușelor, gândacilor sau păienjenilor se desfășoară în condiţii corespunzătoare, cu respectarea prevederilor legale de protecţie a mediului, a sănătăţii şi securităţii populaţiei.
Substanţa folosită, Perme Plus, este avizată de Ministerul Sănătăţii și are o acțiune insecticidă rapidă. Substanța este recomandată atât pentru controlul insectelor zburătoare, cât și târâtoare.
De asemenea, echipe specializate continuă amplasarea în toate zonele orașului a  momelilor toxice pentru combaterea rozătoarelor în locuri inaccesibile populației. Momelile conțin substanțe raticide anticoagulante biodegradabile și sunt protejate în stații de intoxicare marcate și inscripționate corespunzător.
Facem apel către constănțenii să conștientizeze importanța acțiunilor de deratizare și să respecte în totalitate inscripțiile existente pe stațiile de intoxicare dacă le reperează în parcuri sau zone verzi.
Pentru a asigura eficiența maximă a acțiunilor, aceste tratamente trebuie efectuate simultan atât pe domeniul public cât şi pe cel privat, de aceea, recomandăm tuturor cetăţenilor, asociaţiilor de locatari/proprietari, agenţilor economici şi instituţiilor de pe raza municipiului Constanța să efectueze tratamente de dezinsecţie și deratizare în spațiile pe care le dețin, în paralel cu acțiunile municipalității.

Continue Reading

Actualitate

În ce zonă se află bena pentru colectarea deșeurilor voluminoase

Published

on

Săptămâna aceasta, containerul pentru depozitarea deșeurilor de dimensiuni mari este amplasat pe strada Panait Cerna, colț cu strada Chiliei.
Ce puteți depozita în bena de culoare verde: mobilier vechi deteriorat, canapele, rafturi, dulapuri, saltele, uși, obiecte de uz sanitar, mochete, calorifere, etc.
Ce NU puteți depozita în aceste containere: deșeuri menajere, deșeuri rezultate din construcții sau demolări, deșeuri de echipamente electrice și electronice, deșeuri reciclabile (hârtie, carton, plastic, metal, sticlă).
Graficul de colectare a deșeurilor voluminoase poate fi consultat pe site-ul Primăriei Municipiului Constanța, la secțiunea „Mediu”.
În afara acestor bene amplasate temporar în toate cartierele orașului, constănțenii pot duce permanent deșeurile voluminoase la centrul de colectare situat pe bulevardul Aurel Vlaicu, nr.290 A, telefon: 0723 372 163.
Depozitarea sau abandonarea pe domeniul public al municipiului Constanța a deșeurilor constituie contravenție și se sancționează conform normelor legale în vigoare.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 CityPressConstanta || citytvconstanta@gmail.com || 075.888.2222