Connect with us

Turism

Alianța Pentru Turism solicită guvernului acordarea voucherelor de vacanță pentru minim 5 ani

Published

on

Cele 24 de organizații care acoperă tot spectrul industriei ospitalității, reunite sub numele Alianța pentru Turism (APT), precum și alte organizații sindicale și patronale care reprezintă toate domeniile economiei naționale susțin importanța majoră a reintroducerii voucherelor de vacanță începând cu 2022. Este esențial ca această decizie să fie  legiferată până la sfârșitul acestui an.  APT, alături de celelalte organizații sindicale și patronale, salută anunțul public privind reintroducerea vocuherelor de vacanță pentru toate categoriile de angajați începând cu 2022 si propun guvernului o formulă îmbunătățită.

În  condițiile  actualei  crize  severe  de  personal,  voucherele  de  vacanță  reprezintă  un  factor  de motivare puternic pentru angajații din domeniul public și privat. Deși s-a creat falsa percepție că angajații din sectorul privat nu pot beneficia de voucherele de vacanță, cifrele dovedesc contrariul, indicând interesul în creștere al angajatorilor privați pentru această formă de incentivare. De exemplu, de la începutul anului până la 30 septembrie 2021, sectorul privat a alocat angajaților vouchere de vacanță în valoare de peste 52 de milioane de euro, ceea ce reprezintă 17% din valoarea totală a voucherelor emise în anul precedent. Creșterea motivației și eficienței angajaților, refacerea energiei fizice și intelectuale a acestora constituie o parte dintre beneficiile aduse forței de muncă.

De asemenea, voucherele de vacanță au contribuit esențial la îmbunătățirea fiscalizării sectorului turistic, prin creșterea accelerată a numărului de structuri turistice clasificate, garantând colectarea de taxe și impozite la bugetul public. În doar 11 ani, mai precis în perioada 2010 – 2021, acestea au determinat creșterea cu 326% a numărului unităților de turism clasificate precum și dublarea locurilor de cazare. Mai precis, în octombrie 2010, potrivit ministerului de resort, existau 5458 de unități de cazare care totalizau 255.623 de locuri, iar în noiembrie 2021, cifra a ajuns la 17.800 de unități de cazare, respectiv 523.177 de locuri.  Investițiile stimulate de proiectul vouchere de vacanță au însemnat atât edificarea de noi unități de cazare, cât și modernizarea unora rămase într-o stare necorespunzătoare de zeci de ani, apariția de centre de  sănătate de  4 și  5 stele  în  stațiuni  balneare,  dar  și  construirea  de piscine,  centre spa,  restaurante moderne și alte facilități orientate spre turism sustenabil și management digitalizat.

Un alt  beneficiu important al voucherelor de vacanță este acela că  acestea pot  sprijini esențial comunitățile locale. Rezultatul va determina dezvoltarea turismului sustenabil în particular și a economiei locale în general, ca urmare a generării creșterii activității în sectoare conexe.

Voucherele de vacanță pot fi utilizate doar pentru servicii turistice în România, stimulând dezvoltarea turismului intern și sprijinind balanța de plăți a României. Firește, acordarea acestora implică facilități fiscale pentru angajatori. Voucherele sunt incluse într-un sistem electronic, iar plățile sunt simple, rapide și în siguranță, la POS sau online.

Și alte țări europene, precum Franța, Ungaria, Lituania și Cehia au astfel de stimulente. O mențiune în plus o constituie Polonia, cu un sistem care oferă stimulente pentru copii, până la 18 ani.

Este bine de știut că voucherele emise în perioada 2019 – 2020, pentru care s-a prelungit perioada de valabilitate până la finele acestui an, au fost deja consumate. Este nevoie de o nouă emisiune de vouchere, iar reintroducerea lor să fie legiferată până la 31 decembrie 2021. Astfel, turiștii dar și industria turistică vor beneficia de predictibilitatea atât de necesară care a lipsit în ultimii ani. Emiterea acestora începând cu luna decembrie 2021, pentru anul următor, ar facilita planificarea din timp a vacanțelor și ar stimula vânzările.

Știm cu toții că industria ospitalității a fost cea mai afectată ramură economică din cauza pandemiei Covid-19, cu scădere de 74% în 2020 la nivel mondial. Pe de altă parte, angajații au trecut prin doi ani dificili și au făcut față unui nivel de stres foarte ridicat. Tocmai de aceea, voucherele de vacanță reprezintă o modalitate de recuperare post-Covid pentru angajați, precum și o gură de oxigen esențială pentru industria turismului, care, astfel, va putea rezista, se va putea dezvolta și își va putea îmbunătăți serviciile.

Potrivit unui studiu al Asociației Naționale a Agențiilor de Turism (ANAT), ponderea voucherelor de vacanță a fost mică în vârful de sezon pe litoralul românesc, acestea reprezentând ponderi mai mari în capetele de sezon sau pentru alte forme de turism, precum turism balneoclimateric, turism rural, turism montan etc. Circa 90 % din sumele încasate în lunile iulie și august nu fost achitate cu vouchere de vacanță. De exemplu, în 2018, ponderea încasării din vouchere de vacanță a fost de doar 4% în iulie, respectiv de 5% în august. Cele mai multe încasări cu vouchere de vacanță au fost generate în mai și noiembrie (16%). La fel, în acest an, în iulie, ponderea a fost de numai 11%, iar în august de 12%. Restul sumelor încasate au fost efectuate cu cardul, prin bancă sau cash. În plus, fiecare 1450 de lei plătiți cu vouchere de vacanță au fost completați cu încă 50% sume până la valoarea serviciilor achiziționate. Putem spune că voucherele au contribuit esențial la echilibrarea cererii turistice, atât din punct de vedere temporal, cererea fiind constantă pe tot parcursul anului, cât și prin acoperirea tuturor regiunilor turistice ale României. O parte dintre angajați au optat pentru pachete turistice în zone aflate în proximitatea localității de domiciliu.

Pe de altă parte, dacă proiectul nu ar fi relansat, iar voucherele nu ar fi emise pentru 2022, o dată cu introducerea certificatului verde și a reducerii restricțiilor internaționale, va urma un exod al turiștilor către destinații externe. Eliminarea voucherelor și în anul 2022 ar deschide calea pentru companiile de stat către alocarea de prime de vacanță în bani, fapt ce va duce la creșterea consumului produselor de import și la o presiune suplimentară pe rata de schimb euro-leu. În plus, ar fi din nou încurajată zona fiscală gri prin încetinirea procesului de autorizare a unor unități turistice și reducerea transparenței. Alte consecințe negative  ar  fi  scăderea  productivității  muncii  și  a  motivației  angajaților,  cu  impact  asupra  recuperării energiei fizice și intelectuale, a sănătății acestora, reorientarea investițiilor spre alte sectoare mai ofertante, scăderea gradului de ocupare în unitățile de cazare din România, dar și scăderea volumului de taxe și impozite colectate la bugetul de stat, creșterea șomajului prin desființarea de locuri de muncă.

Faptul că majoritatea voucherelor de vacanță au fost utilizate în anii precedenți, acordarea acestora fiind suspendată în 2021, o arată cifrele. Dacă în 2019 au fost emise vouchere în valoare de 313.186.549 de euro iar în 2020, în valoare de 309.921.280 de euro, în acest an valoarea a fost de numai 52.673.654 de euro, consumate însă de către sectorul privat.

Potrivit unei analize efectuată de către Academia de Studii Economice din București (ASE), realizată în 2019, folosind tehnici de analiză calitativă și cantitativă a datelor disponibile pentru perioada 2014-2019, 1 leu utilizat prin voucherele de vacanță înseamnă 0,10 lei venituri suplimentare la bugetul de stat, 0,51 lei suplimentări la Produsul Intern Brut, 0,36 lei venituri pentru sectorul HoReCa și 0,10 lei venituri pentru agențiile de turism. De reținut că 64.359 de lei utilizați prin voucherele de vacanță contribuie la crearea unui loc de muncă. Studiul realizat in 2019 a fost reconfirmat si 2021 printr-un nou studiu realizat de APET împreună cu Academia Română.

Alianța pentru Turism (APT) solicită reintroducerea urgentă a voucherelor de vacanță și apreciază discuțiile din mediul politic referitoare la această posibilitate. Această măsură este așteptată și de către alți parteneri sociali ai APT, organizații importante precum CNS Cartel Alfa, Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR), Asociația Profesională a Emitenților de Tichete (APET), Confederația Patronală Concordia, Federația Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR).

Pentru o flexibilitate a rezervărilor și pentru o predictibilitate mult mai mare atât pentru angajați, cât și  pentru  industria  turismului,  Alianța  pentru  Turism  recomandă  legiferarea  acordării  voucherelor  de vacanță pentru o perioadă mai lungă, de minim 5 ani.

În prezent, Alianța pentru Turism a finalizat un proiect care urmărește să împrospăteze conceptul voucherelor de vacanță, îndreptând focusul pe angajații din mediul privat. Obiectivul APT este acela ca, pe lângă angajații bugetari, două milioane de angajați din mediul privat să beneficieze de această facilitate. De asemenea, poate fi folosit modelul polonez, de sprijinire a copiilor, minim 25% din suma primită de adult urmând să revină și celor sub 18 ani. APT sugerează o contribuție dublă stat-angajator, care poate avea un aport cu sume egale pentru acordarea voucherelor de vacanță. Este preferabil un ajutor mai mic (nu neapărat 6 salarii minime), dar acordat mai multor angajați.

APT invită toți partenerii care susțin proiectul la un dialog asupra acestor propuneri.

Turism

Apetitul românilor pentru destinațiile externe este mare, în ciuda temperaturilor ridicate din această vară

Published

on

Așa cum o indică un studiu recent, efectuat pe baza datelor BNR, potrivit căruia suma cheltuită de români pe vacanţe în străinătate ar putea ajunge la 6 miliarde de euro până la final de an, apetitul românilor de a călători este foarte mare, mai ales că în acest an nicio destinație importantă nu mai impune restricții.

Presa națională și internațională a relatat, luna aceasta, despre incendiile de pădure din state mediteraneene, populare în rândul românilor, precum Grecia, Croația, Spania sau Franța. Astfel de incendii nu reprezintă o noutate, datorită faptului că vara sunt înregistrate temperaturi foarte ridicate în aceste țări.

Asociația Națională a Agențiilor de Turism din România (ANAT) și mai multe agenții membre au luat legătura cu turiștii dar și cu partenerii din aceste țări (hotelieri, agenți de turism), care au transmis un mesaj liniștitor privind destinațiile turistice către care se îndreaptă românii. Este o realitate că incendiile au provocat daune economice foarte mari, dar în marea majoritate a cazurilor nu au afectat zonele turistice aflate în preferințele românilor. Mulți operatori locali dar și autorități din aceste țări au transmis că dimpotrivă, turiștii sunt așteptați, astfel contribuind și la sprijinirea destinațiilor.

Firește, incendii pot izbunci oriunde și în orice țară. Grecia a fost, din păcate, mult mai afectată de incendii în alți ani. În acest an, până în prezent incendiile au afectat 500 de hectare în această țară, însă, anul trecut au fost afectate 103.000 de hectare. În acest an au fost afectate în special regiuni din sudul Greciei (Peloponez), de lângă Atena și din insula Lesbos. Însă majoritatea românilor optează pentru Halkidiki, Riviera Olimpului, Paralia Katerini, Thassos, Rhodos, Creta, Skiathos, Mykonos, Zakynthos, Corfu, Lefkada, zone neafectate de incendii.

Potrivit ANAT, în prezent nu există renunțări din partea turiștilor pentru țările afectate de incendii. Oricum, agențiile de turism își informează permanent clienții în legătură cu siguranța destinației alese, de cele mai multe ori având la fața locului, pe lângă parteneri, și reprezentanți direcți. Autoritățile locale și naționale ale acestor țări intervin, din ce am observat, cât se poate de rapid pentru a neutraliza aceste incendii.

De asemenea, agențiile au grijă de turist și comunică de fiecare dată când este nevoie cu acesta. Touroperatorii au reprezentanți în aeroporturile de unde operează curse charter, care îndrumă turiștii și îi anunță în timp util, la orice oră din zi și din noapte, dacă sunt întârzieri. De altfel, turiștii preferă, pentru destinațiile clasice, pachetele turistice operate cu curse charter, avantajul acestora fiind că avioanele sunt închiriate de către touroperatori iar cursele sunt ”point to point”, fără conexiuni.

La ora actuală, principalele destinații externe mediteraneene ale românilor sunt Grecia, Turcia, Egipt, Italia, Spania, Croația, Muntenegru, Franța, Malta, Tunisia și Cipru.

Continue Reading

Actualitate

Răzvan Filipescu pledează pentru susţinerea turismului local

Published

on

Fidel devizei ,,Împreună pentru un judeţ puternic!”, Răzvan Filipescu, preşedintele PRO România – filiala Constanţa, argumentează motivele pentru care, noi toţi, ar trebui să promovăm litoralul românesc, în loc să-l denigrăm, şi acuză autorităţile responsabile de nepricepere în folosirea mijloacelor de promovare:

,,Avem un talent deosebit de a ne face rău, noi între noi, şi de a ne sabota. Şi în Valencia, Miami, Rio de Janeiro şi în alte zone din lume sunt plaje extrem de late şi frumoase dar vă spun că multe dintre ele nu sunt amenajate la nivelul celor din Mamaia.

În acele zone, nici preţurile nu sunt neapărat mici, la noi găsim mult mai multe facilităţi de ex. spaţii de joacă pt copii, beach baruri direct pe plajă, dar pe acelea, unii dintre cei care DENIGREAZĂ litoralul românesc acum, le clasifică drept exotice.

Ar trebui să apreciem mai mult ce avem şi cu ce ne-a înzestrat natura şi o să vedem în perioada următoare efectele benefice ale extinderii plajelor. În plus, ar trebui să conştientizăm efectele negative pe care le-ar fi avut eroziunea mării, care în unele zone se vedeau deja.

Am copilărit şi trăiesc în Faleză Nord, am văzut cum ajunsese plaja, plină de pietroaie, iar marea venea până în faleză. Acum e o zonă la maximă căutare pentru constănţeni şi turiţti.

Problema este modul de comunicare al unui mesaj, al unui proiect, care trebuia explicat, dublat de o campanie de promovare pe măsură dar şi de unitate în abordare între autorităţi locale, instituţii implicate în derularea proiectului şi reprezentanţii turismului local.

Cât despre parcare, lucrurile trebuiau să fie simple încă de la început: preţuri decente, suportabile şi adaptate la veniturile românilor, fără plata pe timpul nopţii, pentru a sprijini industria HORECA şi cea de evenimente.”, a scris politicianul constănţean, într-o postare pe Facebook.

Continue Reading

Actualitate

Călătoria cu trenul în condiții de caniculă

Published

on

În contextul prognozelor emise de Administrația Națională de Meteorologie privind temperaturile ridicate și disconfortul termic accentuat din această perioadă, CFR Călători încearcă să mențină în circulație toate garniturile de tren dotate cu instalații de climatizare, aşa cum se precizează într-un comunicat de presă al companiei:

,,Întregul parcul de vehicule feroviare este verificat din punct de vedere tehnic – funcțional înainte de plecarea în cursă, pentru evitarea defectărilor în parcurs. Pot apărea situații în care, din cauza temperaturilor exterioare crescute de peste 35 – 38 de grade, care la nivelul şinei şi a cutiei vagonului pot însemna și peste 50 de grade Celsius, sau a deschiderii geamurilor în parcurs, instalaţiile de climatizare să funcționeaze fără a mai asigura răcirea în parametri normali.

Pentru menținerea în funcțiune a instalațiilor de climatizare au fost dispuse măsuri suplimentare de mentenanță climă în reviziile de vagoane care formeaza garniturile de tren precum și însoțirea cu electricieni de vagoane în anumite intervale orare,  atunci când sunt situații de caniculă.

În condițiile utilizării întregului parc de material rulant tehnic disponibil, în special pe rutele ce înregistrează cele mai mari solicitări de trafic, pentru a avea o predictibilitate a cererii de transport și în vederea adaptării capacităţii de transport la numărul de locuri solicitat, CFR Călători recomandă pasagerilor să își planifice din timp călătoria, să utilizeze toate trenurile puse la dispoziție în graficul unei zile de circulație și să își procure din timp legitimaţiile de călătorie, folosind toate canalele disponibile în acest sens. (…).

În principalele stații de cale ferată cu trafic sporit, personalul CFR Călători este pregătit să ofere apă călătorilor, în situații deosebite.

CFR Călători recomandă pasagerilor:

  • să se hidrateze permanent şi să aibă cel puţin o sticlă cu apă în bagaj;
  • să aibă medicația necesară în caz de nevoie;
  • să alerteze imediat personalul de tren dacă se simt rău în timpul călătoriei sau dacă observă o persoană care are nevoie de ajutor.

Continue Reading

Turism

Tarife majorate, pe litoral

Published

on

Vești proaste pentru turiștii care vor veni la mare în perioada următoare. Hotelierii au majorat din nou tarifele cu până la 20 la sută. Asta, deși turiștii sunt mult mai puțini decât în aceeași perioada a anului trecut. Stațiunea Mamaia, de pildă, se confruntă cu cea mai mare scădere, iar gradul de ocupare abia dacă ajunge la 65%.

În Mamaia, cea mai ieftină cameră se închiriază cu 400 de lei pe noapte. Și asta la un hotel de 3 stele, cu mic dejun inclus. La patru stele, o cameră ajunge și la 750 de lei în weekend, iar dacă vorbim de unitățile cu regim all-inclusive, o cameră dublă poate ajunge și 1400 de lei pe noapte. Sunt însă și hotelieri care lansează oferte de tipul stai 4 nopți, dar plătești doar 3, în speranța că vor reuși astfel să îi atragă pe turiști. Chiar și așa, Mamaia e mai mult goală în timpul săptămânii.

“Ne aflăm în situația bizară în care, stațiuni din sudul litoralului afișează prețuri mai mari decât cele din stațiunea Mamaia. Spre exemplu, în sudul extrem, în Jupiter sau Saturn sunt hoteluri de trei stele care afișează prețuri de 290 lei/cameră.”, declară IONUȚ NEDEA, agent de turism

Și totuși, sudul nu duce lipsă de turiști, iar aici gradul de ocupare este de peste 80%. Vestea că tarifele vor fi din nou majorate nu îi încântă pe turiști, mai ales că, spun ei, calitatea serviciilor și condițiile de cazare nu s-au îmbunătățit.

Și ca și cum nu ar fi de ajuns, pe lângă aceste majorări , la Mamaia și parcarea este mai scumpă. 96 de lei plătește acum, pe zi, un turist. Primăria a anunțat că elimină parcarea pe timp de noapte, însă chiar si așa rămâne în jur de 55 de lei de plată, în condițiile în care la Eforie și Costinești nu există taxă de parcare, iar în stațiunile din sud a fost și acolo eliminată.

Continue Reading

Nordis Hotels

Trending

Copyright © 2022 CityPressConstanta || citytvconstanta@gmail.com || 075.888.2222