Connect with us

Administratie/politica

A început campania electorală pentru alegerile europarlamentare din 26 mai

Published

on

Campania electorală pentru alegerile europarlamentare din 26 mai a început astăzi şi se va încheia în 25 mai, la ora 7.00. În cursa electorală sunt înscrişi trei candidaţi independenţi şi 13 partide şi alianţe.

În campania electorală, candidaţii, partidele politice, alianţele politice şi alianţele electorale, organizaţiile cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale care participă la alegeri, precum şi cetăţenii au dreptul să îşi exprime opiniile în mod liber şi fără nicio discriminare, prin mitinguri, adunări, marşuri, precum şi prin intermediul mass-mediei. Organizarea mitingurilor, adunărilor şi marşurilor se poate face numai cu autorizările prevăzute de legislaţia în vigoare. Mijloacele folosite în campania electorală nu pot contraveni ordinii de drept. În unităţile militare, în unităţile de învăţământ, în timpul programului de învăţământ, în sediile reprezentanţelor diplomatice, precum şi în penitenciare, acţiunile de campanie electorală de orice tip sunt interzise.

În timpul campaniei electorale primarii asigură candidaţilor, în mod nediscriminatoriu, spaţii corespunzătoare pentru a se întâlni cu alegătorii, prevede legislaţia.

Cu 48 de ore înainte de ziua votării este interzisă prezentarea de sondaje de opinie, televoturi sau anchete făcute pe stradă.

Toţi competitorii electorali au fost obligaţi de lege să elimine bannerele şi materialele publicitare utilizate în activitatea de promovare până vineri, la ora 24.00, altfel ei vor fi sancţionaţi. În cazul în care aceste materiale vor exista în spaţiul public în campania electorală, se vor putea depune sesizări la birourile electorale judeţene, iar de eliminarea lor se vor ocupa organele de poliţie sau primarii.

În timpul campaniei electorale sunt permise numai afişele cu dimensiunile prevăzute de Legea 334 şi în locurile speciale de afişaj electoral, dispuse prin decizia primarului, alte materiale de propagandă fiind interzise.

Primarii sunt obligaţi ca după expirarea termenului de depunere a candidaturilor, dar până la începerea campaniei electorale, să stabilească, prin dispoziţie, locuri speciale pentru afişajul electoral, în care să amplaseze panouri electorale, ţinând seama de numărul partidelor politice, organizaţiilor cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale, alianţelor politice sau electorale dintre acestea care participă la alegeri, precum şi al candidaţilor independenţi.

Un afiş electoral nu poate depăşi dimensiunile de 5 metri o latură şi 3 metri cealaltă latură, iar cel prin care se convoacă o reuniune electorală, 4 metri o latură şi 2,5 metri cealaltă latură. Sunt interzise afişele electorale care combină culorile într-o succesiune care reproduce drapelul României sau al altui stat.

Autoritatea Electorală Permanentă a dat comandă de buletine de vot la Monitorul Oficial. Valoarea buletinelor de vot va fi de 2.264.000 de lei la un număr de alegători de 18.948.141 cetăţeni cu drept de vot la data de 31 martie. În străinătate, din evidenţele comunicate, sunt 696.398 de cetăţeni cu domiciliul în străinătate şi posesori de paşaport CRDS.

Dreptul de vot se exercită în baza unui buletin, paşaport şi actele prevăzute de lege valabile în ziua votului. În ziua scrutinului, Serviciul de Evidenţă a Populaţiei va fi deschis şi vor fi eliberate acte de identitate în regim de urgenţă.

La alegerile europarlamentare din 26 mai vor fi organizate 441 de secţii de votare în afara ţării.

Ordinea candidaţilor pe buletinele de vot este următoarea:

Poziţia nr. 1 – Partidul Social Democrat

Poziţia nr. 2 – Alianţa electorală “Alianţa 2020 USR Plus”

Poziţia nr. 3 – Partidul PRO România

Poziţia nr. 4 – Uniunea Democrată Maghiară din România

Poziţia nr. 5 – Partidul Naţional Liberal

Poziţia nr. 6 – Partidul Alianţa Liberalilor şi Democraţilor – ALDE

Poziţia nr. 7 – Partidul PRODEMO

Poziţia nr. 8 – Partidul Mişcarea Populară

Poziţia nr. 9 – Partidul Socialist Român

Poziţia nr. 10 – Partidul Social Democrat Independent

Poziţia nr. 11 – Partidul România Unită

Poziţia nr. 12 – Uniunea Naţională pentru Progresul României

Poziţia nr. 13 – Blocul Unităţii Naţionale BUN

Poziţia nr. 14 – Gregoriana-Carmen Tudoran

Poziţia nr. 15 – George-Nicolae Simion

Poziţia nr. 16 – Peter Costea

Sursa: Autoritatea Electorală Permanentă/ziare.com

Actualitate

Noul Contract-cadru pentru sistemul asigurărilor de sănătate, în dezbatere publică

Published

on

CNAS a publicat pe site-ul instituției, în secțiunea „Transparență decizională”, proiectul de Hotărâre de Guvern pentru aprobarea pachetelor de servicii și a Contractului-cadru care reglementează condițiile acordării asistenței medicale, a medicamentelor și a dispozitivelor medicale, tehnologiilor și dispozitivelor asistive în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anii 2021-2022.

Proiectul conține o serie de propuneri care au ca principal scop asigurarea unui acces mai bun la serviciile medicale de prevenție, precum și la serviciile medicale necesare pentru diagnosticarea, tratamentul și monitorizarea afecțiunilor.

De asemenea, se urmărește inversarea piramidei serviciilor de asistență medicală, prin creșterea ponderii serviciilor acordate în medicina primară și în ambulatoriul de specialitate și reducerea internărilor nejustificate.

În acest sens, proiectul prevede:

  • consultații acordate la distanță pentru pacienții cu afecțiuni cronice;
  • terapii psihiatrice la distanţă, precum și servicii conexe actului medical, furnizate de psiholog și logoped, din ambulatoriul de specialitate.

Pentru bolnavii cu boli cronice stabilizate și cu schemă terapeutică, medicii din spital pot prescrie pacienților, la externare, medicamente pentru o perioadă de până la 90/91/92 de zile, așa cum era reglementat pentru medicii de familie și medicii de specialitate din specialitățile clinice aflați în relație contractuală cu casele de asigurări de sănătate, cu excepția medicamentelor ce fac obiectul contractelor cost-volum/cost-volum-rezultat, pentru care perioada de prescriere se menține până la 30/31 de zile.

Atât în pachetul minimal de servicii medicale, cât și în pachetul de bază, se propune introducerea consultațiilor la domiciliu pentru urmărirea lăuzei la 4 săptămâni de la naștere, în plus față de consultația la domiciliu la externarea din maternitate.

„Se regăsesc în acest proiect și o parte din măsurile implementate în perioada pandemiei, care s-au dovedit a fi benefice pentru sistem și care ne dorim să aibă un caracter permanent. De asemenea, pe fiecare domeniu de asistență medicală am gândit o serie de măsuri care să asigure un acces mai facil la serviciile necesare pacienților. Însă, pentru menținerea stării de sănătate a populației și prevenirea îmbolnăvirilor avem nevoie de o prevenție mai bună, prin care putem îmbunătăți substanțial și raportul cost-eficiență din sistem. În acest sens, normele la Contractul-cadru vor completa și detalia toate acele măsuri care vor contribui la o prevenție mai bună.”, a declarat Adrian Gheorghe, președintele CNAS.

CNAS va publica în scurt timp calendarul consultărilor cu partenerii de dialog social, astfel încât forma finală a proiectului de Contract-cadru să fie definitivată în timp util, iar proiectul de act normativ să fie supus aprobării Guvernului până la data de 1 iunie 2021, urmând a fi implementat începând cu data de 1 iulie 2021

 

Continue Reading

Actualitate

31 martie – deadline pentru viza anuală a autorizaţiei de funcţionare/programului de funcţionare

Published

on

Vizarea actelor administrative se face în baza cererii (formular tip) și a dovezii de achitare a taxei. La eliberarea actelor administrative vizate, se va prezenta dovada deținerii contractului de colectare deșeuri reciclabile încheiat cu un operator economic autorizat.

Lista firmelor autorizate în acest sens poate fi consultată pe site-ul Agenției Naționale pentru Protecția Mediului Constanța (APM Constanța/Deșeuri/Deșeuri ambalaje/Gestionarea ambalajelor și deșeuri de ambalaje/Operatori economici autorizați pentru colectare/valorificare și reciclare deșeuri de ambalaje). De asemenea, lista, în forma actualizată și valabilă la această dată, poate fi găsită și pe site-ul Primăriei Constanța la secțiunea anunțuri.

Documentele pentru viza anuală a programului de funcționare, se pot depune:

  • prin email, agenti.economici@primaria-constanta.ro;
  • online, prin Punctul de Contact Unic Electronic;
  • la Centrul de Informare pentru Cetățeni, cu sediul în bd. Al. Lăpușneanu nr. 116 C, incinta City Park Mall, etaj 1, aripa nouă.

Pentru anul 2021, taxele aferente vizării autorizațiilor de funcționare pot fi consultate pe site-ul primăriei. Taxa pentru vizarea programului de funcționare este de 111 lei.

Relații suplimentare puteţi obţine la Centrul de Informare pentru Cetățeni, situat în Bd. Al. Lăpușneanu nr.116C (incintă City Park Mall – etaj I, aripa nouă), sau la numerele de telefon: 0241/488136 sau 0241/488192.

 

Continue Reading

Actualitate

Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei propune reglementări mai simple, mai eficiente în construcții

Published

on

Vor fi simplificate reglementările din domeniul construcțiilor, a anunțat ministrul dezvoltării, lucrărilor publice și administrației, Cseke Attila. Sunt în vigoare 589 de prevederi legale, unele foarte vechi, cea mai veche datează din 1970.

„Reglementările nu corespund realității actuale, și necesită modificări. Am identificat 44 de acte normative care trebuie modificate cu prioritate. În acest sens a fost constituit un grup de lucru care va avea sarcina de a elabora un set de prevederi mai simple și mai eficiente în domeniul construcțiilor, și de a actualiza în permanență aceste normative.”, a subliniat Cseke Attila.

Reglementările din domeniu trebuie corelate cu cele internaționale, în vigoare în Uniunea Europeană. Normativa privind siguranța în caz de incendiu trebuie revizuită, atât pentru construcțiile din domeniul învățământului (creșe, grădinițe și școli), dar și în alte domenii, pentru că nu a fost actualizată de mai mulți ani. De asemenea, prevederile privind eficientizarea energetică a clădirilor, trebuie actualizate cu scopul de a putea construi clădiri verzi, pasive din punct de vedere al protejării mediului înconjurător.

Totodată, ministerul a anunțat și actualizarea prevederilor normative, adoptate în 1997, privind construcția creșelor, având în vedere că va demara, în acest an, conform programului de guvernare, un proiect amplu de construcție de creșe noi. Actul normativ în vigoare are 79 de pagini, din care se vor elimina 30, și se vor modifica restul prevederilor care necesită actualizare.

Continue Reading

Actualitate

2 milioane de lei – cuantum sancţiuni aplicate de ANRE

Published

on

Având în vedere sesizările primite din partea consumatorilor, ANRE a demarat și a finalizat acțiunile de control desfășurate la furnizorii de energie electrică.

Au fost verificate următoarele aspecte:

  • modul de organizare şi funcționare a centrelor de telefonie (call-center);
  • respectarea obligației de a comunica solicitantului, în scris, în termen de maximum 15 zile lucrătoare de la data primirii cererii, a unei oferte privind condițiile de furnizare a energiei electrice pe piața concurențială;
  • respectarea obligației de încheiere a contractului de furnizare a energiei electrice în termen de maximum 5 zile de la data transmiterii de către clientul final a documentelor necesare.

ANRE a constatat nerespectări ale reglementărilor privind activitatea de furnizare a energiei electrice, în contextul liberalizării pieței de energie electrică, și a aplicat mai multe sancțiuni:

  • Furnizorul HIDROELECTRICA a fost sancționat cu amenda contravențională în valoare de 410.000 lei pentru:

– nerespectarea în totalitate prevederilor legale privind modul de organizare şi funcționare a centrelor de telefonie (call-center);

– nerespectarea termenului de 15 zile lucrătoare de transmitere a ofertelor privind condițiile de furnizare a energiei electrice pe piața concurențială;

– nerespectarea termenului de 5 zile de încheiere a contractelor de furnizare a energiei electrice;

  • Furnizorii ELECTRICA FURNIZARE și E.ON ENERGIE ROMÂNIA au fost sancționați fiecare cu amendă contravențională în valoare de 400.000 lei pentru:

– nerespectarea termenului de 15 zile lucrătoare de transmitere a ofertelor privind condițiile de furnizare a energiei electrice pe piața concurențială;

– nerespectarea termenului de 5 zile de încheiere a contractelor de furnizare a energiei electrice;

  • Furnizorii ENEL ENERGIE și ENEL ENERGIE MUNTENIA au fost sancționați fiecare cu amendă contravențională în valoare de 400.000 lei pentru nerespectarea termenului de 5 zile de încheiere a contractelor de furnizare a energiei electrice.

 

Continue Reading

Trending

Copyright © 2021 CityPressConstanta