Connect with us

Sanatate

A apărut noul ghid privind hipertensiunea arterială. Iată care sunt noile valori.

Published

on

Asociația Americană a Cardiologilor a lansat un nou ghid pe tema hipertensiunii arteriale. Acest ghid, primul publicat de AHA în ultimii 14 ani, arată că gradul I de hipertensiune arterială corespunde valorilor de peste 130/80 mmHg (spre deosebire de vechile ghiduri, care indicau o valoare-prag de 140/90 mmHg).

Noua clasificare a hipertensiunii arteriale a fost deja adoptată în Australia și Canada. În ceea ce privește ghidurile europene, se estimează că vor fi revizuite în decursul anului 2018.

Tensiunea arterială (TA) a fiecărei persoane poate fi încadrată într-una din următoarele clase:

-TA normală: TA sistolică sub 120 mmHg și TA diastolică sub 80 mmHg;

-TA crescută: TA sistolică între 120 și 129 mmHg și TA diastolică sub 80 mmHg;

Hipertensiune arterială gradul I: TA sistolică între 130 și 139 mmHg sau TA diastolică între 80 și 89 mmHg;

Hipertensiune arterială gradul II: TA sistolică peste 140 mmHg sau TA diastolică peste 90 mmHg.

Modificările stilului de viață ar putea fi suficiente pentru prevenirea apariției hipertensiunii arteriale, pentru menținerea în limite normale a TA pentru pacienții diagnosticați cu hipertensiune grad I, și sunt esențiale în managementul hipertensiunii de grad II.

Noul ghid recomandă în primul rând:

-Scăderea în greutate: minimum un kilogram pentru pacienții supraponderali;

-Dietă alimentară sănătoasă: bogată în fructe, legume, cereale integrale și săracă în grăsimi saturate;

-Scăderea aportului alimentar de sodiu: sub 1,5 g/zi;

-Creșterea aportului alimentar de potasiu: între 3,5 și 5 g/zi;

-Activitate fizică variată: exerciții aerobice și exerciții -pentru rezistență;

-Limitarea consumului zilnic de alcool: 1 băutură alcoolică pentru femei și 2 pentru bărbați.

Click to comment

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Sanatate

400 pacienți investigați și tratați, la Năvodari

Published

on

Peste 400 de pacienți au beneficiat până acum de serviciile medicale ale Centrului Multifuncțional de Sănătate Năvodari, atât în cadrul Ambulatoriului de Specialitate cât și în regim de urgență în perioada 1-15 octombrie. De asemenea, deschiderea acestui centru de sănătate a adus un plus orașului și nu numai.

În prima jumătate a lunii octombrie, mai exact în perioada 01- 15.10.2020, la punctul UPU Năvodari au fost înregistrați 222 pacienți. Dintre aceștia, 210 pacienți au fost investigați și tratați pe loc și doar 12 cazuri au necesitat transfer la Unitatea Primiri Urgențe din cadrul SCJU Constanța. În aceeași perioadă, au beneficiat de consultații în cadrul Ambulatoriului de Specialitate, 187 pacienți.

Amintim faptul că Centrul Multifuncțional de Sănătate Năvodari face parte din structura Spitalului Clinic Județean de Urgență “Sf. Apostol Andrei” Constanța și oferă servicii medicale gratuite, decontate de CJAS. De asemenea, Centrul Multifuncțional de Sănătate dispune de punct lucru extern al UPU Constanța care asigură urgențele minore, Ambulatoriu de Specialitate (chirurgie, cardiologie, neurologie, boli interne, ORL, dermato venerice, pediatrie) și compartiment Spitalizare de zi care include Laboratorul de analize. Programul de lucru este de luni până vineri, între orele 08.00-16.00 pentru cabinetele din cadrul Ambulatoriului și non stop pentru punctul de lucru al UPU.

Consultațiile se acordă numai în baza unei programări și având în vedere situația epidemiologică actuală, pacienții  trebuie să se programeze telefonic la 0241503346 sau pe adesa de email a instituției, la adresa cm-navodari@spitalulconstanta.ro.

Continue Reading

Sanatate

12 surse naturale de fier

Published

on

Fierul este un mineral important, care necesită să fie consumat în mod regulat, deoarece corpul nu îl poate produce singur. Iată 12 surse naturale de unde să-ți asiguri cantitatea zilnică necesară. Fierul este un element nutritiv esențial pentru organismele vii, necesar pentru producerea hemoglobinei (substanță care conferă culoarea roșie a sângelui), a mioglobinei (pigmentul roșu din mușchi), precum și unor enzime.

Fierul ajută în procesul de creștere, mărește rezistență la îmbolnăvire, previne oboseală, asigură culoarea sănătoasă a pielii. Inamicii asimilării fierului sunt fosfoproteinele și sărurile acidului fitic din cerealele integrale, care reduc gradul de asimilare. La copii dozele excesive pot fi dăunătoare.

Un deficit ușor de fier poate cauza anemie (oboseală și slăbiciune), iar un deficit cronic de fier poate provoca leziuni grave la nivelul organelor. În schimb, prea mult fier poate determina o creștere a producției de radicali liberi din organism. Radicalii liberi pot interfera cu metabolismul, declanșând leziuni ale organelor.

Sursele naturale de fier, cum sunt cele enumerate mai jos, sunt considerate sigure și sănătoase. Deși fierul este mai bine absorbit din carne, există numeroase surse vegetale de fier, la fel de sănătoase și la îndemână pentru persoanele care nu consumă carne. În mod normal, cantitatea zilnică recomandată de fier este de 18 miligrame.

  1. Varza de Bruxelles - este o sursă excelență de antioxidanți, vitamine, acid folic și fibre. În plus, are cantități importante de fier și este o alegere excelentă în prevenirea anemiei.
  2. Spanacul – are multe beneficii pentru organism și este sărac în calorii. Chiar dacă nu se absoarbe foarte bine, faptul că este bogat în vitamina C, ajută la absorbția de fier. Conține de asemenea antioxidanți care pot reduce riscul de cancer, inflamațiile și ajută ochii în anumite afecțiuni.
  3. Varza – conține cantități importante de calciu, vitamina A și mai multe elemente pentru combaterea cancerului. De asemenea, varza este bogată în fier și vitamina C. Pentru a obține cele mai multe dintre aceste substanțe nutritive esențiale, consumați varză crudă în salate, împreună cu alte legume sănătoase.
  4. Orez brun de pe bioveg.ro – este considerat un aliment important pentru sănătate. Este bogat, în mod natural, în fibre și are un conținut ridicat de fier, fiind de un real ajutor în combaterea anemiei. Orezul brun poate fi servit drept garnitură pentru o varietate foarte mare de carne sau poate fi consumat împreună cu legume.
  5. Fasolea neagră este ușor de achiziționat și ieftină. Este disponibilă pe tot parcursul anului și este plină de fibre, proteine și fier. Asta înseamnă că îți va satisface foamea și îți va oferi energie pe termen lung. O singură ceașcă de fasole neagră fiartă conține aproximativ 20% din aportul zilnic recomandat de fier.
  6. Carnea organică – este extrem de hrănitoare. Cele mai bogate în fier sunt ficatul, rinichii, creierul și inima. Mai conține și vitaminele B, cupru și seleniu.
  7. Carnea roșie – este sățioasă și hrănitoare, conține proteine, zinc, seleniu și câteva din vitaminele B. Recomandată în special persoanelor dispuse la anemie.
  8. Semințele de dovleac – sunt o sursă bună de fier și uleiuri sănătoase. O mână de semințe de dovleac conține aproximativ 1 miligram de fier. Asta înseamnă aproximativ 5% din cantitatea zilnică recomandată. Semințele de dovleac oferă mai multe beneficii atunci când sunt consumate crude.
  9. Quinoa - este o pseudocereală bogată în fier, proteine, magneziu, cupru și nu conține gluten, fiind o bună alegere pentru persoanele cu alergie la gluten. 185 g de quinoa este echivalentul a 2.8 mg de fier, adică 16% din cantitatea zilnică recomandată.
  10. Tofu – este un aliment pe bază de soia. Adițional la fier, mai conține calciu, seleniu și magneziu. 126 g de tofu conține 3.4 mg de fier, adică 19% din cantitatea zilnică recomandată.
  11. Ciocolată neagră – este foarte delicioasă și nutritivă. Pe lângă fier, mai conține magneziu, cupru și fibre probiotice. Are beneficii asupra colesterolului și poate reduce riscul de atac cerebral sau de inimă.
  12. Peștele – este un aliment hrănitor, conține pe lângă fier, acizi grași Omega 3. Îmbunătățește sănătatea creierului, a sistemului imunitar și o dezvoltare sănătoasă și corectă.

sursa foto: doc.ro

Continue Reading

Diverse

Studiu: Doi din trei români sunt stresați de măsurile stricte generate de contextul actual

Published

on

Procentaj îngrijorător scos la iveală în urma unui sondaj efectuat în ultima perioadă. Unul din doi angajați români susține că toate gândurile legate de pandemia de COVID-19 au făcut ca starea lor psihică să aibă de suferit, iar 23,6% că au fost chiar serios afectați emoțional. Și nu în ultimul rând, doi din trei sunt stresați de noile măsuri stricte pentru prevenirea răspândirii SARS-CoV-2.

Încă de la începutul pandemiei, 42% dintre respondenții care au fost nevoiți să lucreze de acasă au afirmat că și-au îndeplinit sarcinile de serviciu extrem de dificil în toată această perioadă, în timp ce 28% dintre cei chestionați au declarat că și-au desfășurat normal activitatea.

Anxietatea și stresul în raport cu pandemia, cu starea lor de sănătate și a celor dragi sau cu situația incertă de la locul de muncă, toate acestea i-au determinat pe aproape 17% dintre angajații care au răspuns la acest sondaj să ceară și ajutorul unui specialist pentru a-și menține sănătatea psihică. De asemenea, alți 9% intenționează să apeleze și ei la această soluție în perioada următoare.

sursa foto: heart.org

Continue Reading

Trending

Copyright © 2020 CityPressConstanta