Connect with us

Actualitate

6 din 10 români doresc să aibă propria afacere

Published

on

Conform studiului făcut de Isense Modern Consumer Trends Tracker ce se desfăşoară anual de către compania de cercetare de piaţă, 63% dintre români spun că doresc să aibă propria lor afacere.

În privinţa procentului, bărbaţii  primează cu un procent de 72%. În legătură cu categoria de vârstă, tinerii cu vârste cuprinse între 18 şi 23 de ani, dar şi adulţii de până în 38 de ani vor să aibă o afacere doar a lor.

Independenţa din punct de vedere financiar şi faptul că, în ziua de azi nimeni nu doreşte să depindă de cineva din nicio perspectivă este la mare căutare. Pentru 77% dintre românii, independenţa este asociată cu posibilitatea de a face lucrurile pe care şi le doresc şi de a îşi împlini pasiunile.

A reuşi pe cont propriu este o altă caracteristică prin care se defineşte independenţa. 3 din 10 persoane din mediul urban au declarat faptul că independenţa înseamnă să fii liber-profesionist şi să munceşti când vrei, de unde vrei şi cât vrei.

Există şi numeroase avantaje pe care un liber-profesionist le are. Din principiu aceste persoane lucrează de acasă, în intervalul orar pe care şi-l aleg singuri. 55% dintre respondenţi spun că se pot concentra mai bine în momentul în care se află în intimitatea propriului cămin în detrimentul unui loc de muncă standard, de la un birou al unei companii, cu un program fix.

“Există o serie importantă de avantaje percepute de către românii din mediul urban în ceea ce priveşte lucrul de acasă, iar companiile pot să ţină cont de acest lucru şi să ofere astfel de beneficii angajaţilor lor, acolo unde este posibil. De altfel, este foarte interesant ca în cazul tinerilor între 18 şi 23 de ani procentul celor care au posibilitatea să lucreze de acasă periodic este semnificativ mai mare decât cel general (37% versus 15%), ceea ce arată ca angajatorii vin deja în întâmpinarea nevoii de flexibilitate a tinerilor. În viitor ne aşteptăm ca din ce în ce mai multe companii să răspundă nevoii de flexibilitate a angajaţilor, să le ofere posibilitatea să lucreze de acasă sau să fie intraprenori (un aspect care ar putea răspunde nevoii românilor de a fi antreprenori)”, a declarat Andrei Canda, Managing Partner iSense Solutions.

Acest studiu realizat în ianuarie 2019 desfăşurat online pe 1.011 de respondenţi este reprezentativă pentru mediul urban din România.

Sursa foto: yoda.ro

Actualitate

Adoptați în mai puțin de o săptămână

Published

on

10 câini care au fost donați adăpostului public au fost adoptați în mai puțin de o săptămână, la Constanța. Municipalitatea menționează faptul că o mare parte din câinii care ajung la adăpostul public își pierd căminul în situații extreme. Din fericire, iubitorii de animale au fost receptivi la demersul inițiat de municipalitate și cei zece câini și-au găsit stăpâni în decurs de câteva zile.

În prezent, 209 de câini comunitari așteaptă să facă parte dintr-o familie. Procedura de adopție se realizează online. Persoanele care văd pe site-ul Primăriei Municipiului Constanța sau pe pagina de Facebook  câinele pe care vor să-l adopte pot trimite poza patrupedului pe adresa de email: animale.abandonate@primaria-constanta.ro. Cei care solicită adopția unui câine sunt rugați să lase în email și un număr de telefon pentru a fi contactați. Reprezentanții Serviciului Gestionare Animale Abandonate vor verifica dacă animalul este disponibil pentru adopție. Formularele necesare adopției vor fi trimise de către angajații Serviciului Gestionare Animale Abandonate pe același email, pentru a fi completate și scanate(fotografiate).

De asemenea, cei care doresc să adopte un câine pot vizita Adăpostul pentru animale abandonate situat pe strada Vârful cu Dor, în baza unei programări prealabile. Programările se pot face la numărul de telefon 0733.045.213.

Accesul în sediul adăpostului se va realiza doar cu respectarea măsurilor de protecție împotriva infectării cu noul coronavirus, fiind obligatorie purtarea măștii de protecție, termoscanarea și dezinfectarea mâinilor.

Programul cu publicul al Adăpostului pentru animale abandonate este următorul: luni, marți, miercuri, vineri – 10.00 – 14.00; joi – 09:30 – 17:30; sâmbătă și duminică – închis.

Continue Reading

Actualitate

Delta Dunării a înregistrat pierderi

Published

on

După industria hotelieră de la malul mării și turismul din Delta Dunării a înregistrat pierderi  în 2020 de aproape 18 milioane de euro. Turiștii au fost și ei cu 30% mai puțini față de anul 2019.  Potrivit datelor făcute publice de către Asociația de Management Delta Dunării, în 2020, au ajuns în Deltă în jur de 120.000 de turiști. În condițiile în care în 2019, fuseseră aproape 170.000 de turiști. 2020 urma să fie un an de vârf, dar criza sanitară şi cea economică au afectat industria. Din punct de vedere financiar pierderile se ridică la 18 milioane de euro.

Salvarea, spun reprezentanții Asociației de Management din Delta Dunării este ca în acest an, să se continue dezvoltarea ecoturismului şi să se promoveze produse specifice zonei cum ar fi storceagul, salata de icre sau borșul de pește. Proprietarii din Deltă vor trebui de asemenea să acorde o atenție sporită măsurilor de siguranță sanitară și distanțare fizică, dacă vor ca turiștii să aleagă în continuare Delta Dunării ca și destinație de vacanță.

Sursa foto: http://daytour.ro

Continue Reading

Actualitate

Se micşorează numărul elevilor în sălile de clasă

Published

on

Ministrul Educaţiei, Sorin Mihai Cîmpeanu, a decis că numărul de elevi în clasele de început de ciclu în învăţământul liceal cu frecvenţă – zi, se va reduce:

– de la 28 la 24 de elevi în clasă pentru filiera tehnologică şi învăţământul profesional, inclusiv dual, precum şi pentru filiera vocaţională – profil sportiv, teologic, pedagogic şi învăţământul liceal de artă;

– de la 28 la 26 de elevi în clasă pentru filiera teoretică.

La finalul acestei săptămâni a fost transmis la Monitorul Oficial Ordinul de Ministru pentru aprobarea Metodologiei privind fundamentarea cifrei de şcolarizare pentru învăţământul preuniversitar de stat, evidenţa efectivelor de preşcolari şi elevi şcolarizaţi în unităţile de învăţământ particular, precum şi emiterea avizului conform în vederea organizării reţelei unităţilor de învăţământ preuniversitar pentru anul şcolar 2021-2022. Astfel, decizia de astăzi modifică OMEC nr. 5599/2020.

Având în vedere modificările promovate, activităţile specifice mobilităţii personalului didactic de predare din învăţământul preuniversitar (privind constituirea, încadrarea şi vacantarea posturilor didactice/catedrelor din unităţile de învăţământ preuniversitar) au fost decalate corespunzător.

Astfel, inspectoratele şcolare vor transmite până la data de 1 februarie 2021 la Ministerul Educaţiei proiectele planurilor de şcolarizare revizuite conform noilor reglementări, în vederea fundamentării cifrei de şcolarizare pentru învăţământul preuniversitar de stat.

Această măsură se constituie într-un pas concret în direcţia României Educate.

sursa foto: portalinvatamant.ro

Continue Reading

Trending

Copyright © 2020 CityPressConstanta