Connect with us

Actualitate

50% din capacitatea totală de cazare disponibilă a României este rezervată pentru Revelion

Published

on

Asociația Națională a Agențiilor de Turism (ANAT) a efectuat un studiu privind preferințele de călătorie ale turiștilor români pentru finalul de an și pentru perioada sărbătorilor de iarnă.

În această perioadă, cea mai vândută destinație externă este Egiptul. În Hurghada se zboară cu curse charter din București, Cluj, Iași, Timișoara, Baia Mare, Oradea. Se zboară, de asemenea, și în Sharm El Sheikh. Mulți turiști aleg ca programe opționale croaziere pe Nil.

Altă destinație solicitată este Turcia, cu precădere Istanbul (avion și autocar) și Cappadocia.
De asemenea, se organizează programe de grup pentru Grecia, în special circuite cu avion și autocar, majoritatea având în prim-plan Atena. Se organizează și grupuri pentru Dubai, cu chartere de la 1 decembrie, cu plecări săptămânale. Tot de la 1 decembrie se deschid destinații operate cu curse charter precum Maldive, Republica Dominicană, Republica Capului Verde, Tanzania (Zanzibar), Kenya.

”De asemenea, agențiile de turism promovează circuite către destinații consacrate: Cehia, Spania, Italia, Franța (Coasta de Azur), America de Sud, Tunisia, Maroc dar și către altele mai puțin cunoscute dar tot mai cerute: Georgia sau Islanda. Pe un trend ascendent este și cererea de croaziere în bazinul Caraibilor și în zona Golfului Persic. De Crăciun, o destinație foarte solicitată și devenită tradițională este Laponia. Românii au un apetit mare pentru călătorii și aleg destinațiile în funcție de accesibilitate”, declară Alin Burcea, vicepreședinte ANAT.

Pasionații de sporturi de iarnă aleg pachete de schi în Austria (către care va începe operarea unui lanț de zboruri charter), Bulgaria și Italia.

Pe partea de turism intern, românii optează pentru stațiuni montane, în special Poiana Brașov, urmată de Sinaia, Bușteni și Predeal. Sunt și stațiuni mai mici, cu pârtii de schi, din ce în ce mai solicitate, unde se dezvoltă puternic turismul local, chiar dacă volumele de turiști nu sunt foarte mari, precum cele din județele Harghita sau Maramureș.

Ca stațiuni balneoclimaterice, cele mai solicitate sunt Băile Felix, Băile Herculane și Sovata. De asemenea, agențiile de turism înregistrează vânzări și pentru destinațiile de turism rural și agroturism, preponderent pentru zona Bran – Moieciu – Fundata dar și pentru Bucovina și Maramureș. În general, pe partea de turism intern nu există o diferențiere foarte mare între preferințele de Revelion și de Crăciun, însă de Crăciun se observă o solicitare mai mare pe partea de turism rural și agroturism, românii dorind obiceiuri, colinde, tradiții și atmosferă.

            ”Agențiile de turism își informează permanent turiștii privind situația actuală în ceea ce privește restricțiile actuale și documentele, și menționăm permanent turiștilor să încheie asigurări covid-19 și asigurări storno, care sunt valabile și pe partea de turism intern. Anunțăm permanent clienții despre orice modificare. Să nu uităm că agentul de turism este în același timp consultant și ține clientul la curent și înainte de rezevare, dar și după ce a efectuat rezervarea. Tarifele structurilor de cazare din România sunt flexibile, iar turiștii încă preferă să rezerve last minute și se interesează despre măsurile de siguranță comunicate de hoteluri. Ne bucură că turiștii români se orientează către structuri de cazare de calitate, pe care le promovăm și noi, agențiile de turism”, menționează Lucian Boronea, prim vicepreședinte ANAT.

La ora actuală, hotelierii din România au început să ofere, pentru Revelion și Crăciun, tarife diferite, flexibile, în funcție de pachetul turistic ales, nemaivorbind despre sume fixe. Multe hoteluri promovează pachetele standard, cu cină festivă, dar și pachete la care clientul își adaugă serviciile în funcție de restricțiile în vigoare.

La ora actuală, circa 50% din capacitatea totală de cazare disponibilă a României este rezervată pentru Revelion iar gradul de ocupare este posibil să urce o dată cu prima săptămână a lunii decembrie.

Industria turistică așteaptă din partea noului Guvern, chiar dacă înțelege limitele la care este supusă, din cauza pandemiei covid-19, la o mai bună comunicare în privința zonei de restricții, cu mediul de afaceri. ANAT și reprezentații industriei turismului speră ca ajutorul promis de către Guvern din măsura HORECA să fie dus până la capăt, să nu fie schimbat codul fiscal iar industria turismului, care poate avea un aport considerabil la Produsul Intern Brut, să fie sprijinită. ANAT salută reintroducerea voucherelor de vacanță, care constituie un mare beneficiu atât pentru angajații din sectoarele public și privat, cât și pentru industria turistică și pentru economia națională.

Turiștii trebuie să știe că certificatul verde digital este acum operațional în toate țările UE și în 18 țări (și teritorii) non-UE. Regăsiți toate amănuntele la următorul link: https://ec.europa.eu/info/live-work-travel-eu/coronavirus-response/safe-covid-19-vaccines-europeans/eu-digital-covid-certificate_en?utm_source=Lista+membrilor+ANAT&utm_campaign=3289e66423-EMAIL_CAMPAIGN_2017_01_19_COPY_01&utm_medium=email&utm_term=0_a2e6cbd4e8-3289e66423-154201418

Statele non UE care acceptă certificatul verde sunt, la ora actuală, Albania, Andorra, Armenia, Elveția, Insulele Feroe, Islanda, Israel, Liechstenstein, Marea Britanie, Maroc, Macedonia de Nord, Monaco, Norvegia, Panama, San Marino, Turcia si Ucraina.

În contextul deteriorării situației epidemiologice din România, unele state solicită și persoanelor imunizate un test PCR înainte de sosire. Chiar dacă acum în România scade din zi în zi indicele epidemiologic, recomandăm informarea din surse sigure (agenția de turism, site-ul MAE.ro) cu câteva zile înainte de începerea călătoriei, precum și încheierea unei polițe de asigurare care să acopere inclusiv riscul de a nu mai putea călători din motive obiective”, subliniază Dumitru Luca, președintele ANAT.

Actualitate

Cel mai longeviv marinar militar a împlinit 103 ani

Published

on

Viceamiralul în retragere Mircea Caragea a împlinit marți, 18 ianuarie, venerabila vârstă de 103 ani, prilej cu care șeful Statului Major al Forțelor Navale, contraamiral Mihai Panait, și-a exprimat recunoștința față de importantele servicii pe care le-a adus țării noastre tânărul locotenent Mircea Caragea, în timpul celui de Al Doilea Război Mondial, precum și pentru vitejia şi spiritul său de sacrificiu de care a dat dovadă în cariera militară avută la bordul navelor militare și în alte structuri ale Marinei Regale Române.

Prin acțiunile dumneavoastră, prin energia și pasiunea cu care ați îndeplinit misiunile primite, ați fost un exemplu de urmat pentru camarazi. Îmi exprim întreaga mea admirație pentru puterea exemplului pe care ați transmis-o generațiilor de marinari militari, cu privire la remarcabila conduită civică, demnitatea și tăria de caracter cu care ați înfruntat, mai bine de patru decenii, vicisitudinile vieții, după ce ați fost trecut în rezervă, în anul 1947, de către regimul comunist, fără prea multe explicații. Cu profund respect și prețuire, la împlinirea venerabilei vârste de 103 ani, marinarii militari vă prezintă onorul! În numele întregului personal al Forțelor Navale Române, vă urez multă sănătate și zile senine în suflet, bucurii alături de cei dragi și liniște sufletească. LA MULȚI ANI, domnule viceamiral Mircea Caragea!”, este mesajul aniversar pe care Șeful Statului Major al Forțelor Navale, contraamiral Mihai Panait, i l-a transmis decanului de vârstă al marinarilor militari români. 

Viceamiralul în retragere Mircea Caragea este singurul veteran de război în viață al Forțelor Navale Române, care a slujit țara, cu onoare și cu cinste, în timpul celui de-Al Doilea Război Mondial, la bordul navelor militare. Născut la data de 18 ianuarie 1919, în comuna Șelari, județul Dâmbovița, la vârsta de 11 ani, Mircea Caragea a îmbrăcat uniforma militară și a urmat cursurile Liceului Militar „Dimitrie Sturza” din Craiova (1930-1938), iar pentru că iubea marea, în anul 1938, s-a hotărât să urmeze cursurile Școlii Navale „Mircea cel Bătrân” din Constanța.

Pentru marinarul veteran Mircea Caragea, cea mai frumoasă amintire este faptul că a participat la primul marș de instrucție al navei-școală „Mircea”, desfășurat în anul 1939, navă despre care îi place să spună că „este cu doar 20 de ani mai bătrân decât velierul” și că „dragostea pentru nava-școală „Mircea” este perenă și necondiționață la orice vârstă, pentru oricine a avut privilegiul să se afle la bordul său”.

După absolvirea școlii navale, în anul 1940, prima funcție pe care a îndeplinit-o tânărul ofițer Caragea a fost la bordul canonierei „Eugen Stihi”, apoi, în timpul celui de-Al Doilea Război Mondial, a participat la numeroase acțiuni de luptă, fiind ambarcat, succesiv, la bateria de coastă „Vulturul” și la bordul distrugătoarelor „Mărăști” și „Regina Maria”.

În perioada 1941-1944, actualul decan de vârstă al amiralilor României a participat la numeroase misiuni de respingere a atacurilor aeriene inamice, în zona Constanței, la misiuni de aprovizionare cu munitie, echipament și alimente a trupelor române care luptau împotriva sovieticilor pe frontul de est, precum și la Operațiunea 60.000, cea mai mare acțiune militară maritimă executată de Marina Militară Română pentru evacuarea trupelor combatante și a civililor români din Peninsula Crimeea (aprilie – mai 1944). Pentru faptele sale deosebite de vitejie, citate pe ordin de zi pe unitate în timpul participării la misiunile din cel de-Al Doilea Război Mondial, Mircea Caragea a fost decorat de Regele Mihai I al României, în anul 1944, cu „Steaua României”, cel mai vechi Ordin Național al țării noastre, precum și cu Ordinul „Coroana României”.

La numai 25 de ani, locotenentul Mircea Caragea a schimbat registrul maritim cu cel fluvial, fiind numit comandant militar al Portului Hârșova (1944-1945). Ulterior, a lucrat în Sectorul Fluvial Giurgiu (1945), a îndeplinit funcția de comandant de escadrilă la vedetele fluviale din Galați (1945-1947), după care a fost profesor de Artilerie la Școala Navală din Turnu Măgurele (1947).

Cariera tânărului ofițer de marină Mircea Caragea a fost curmată brusc, când avea vârsta de 28 de ani, de către regimul totalitar comunist instaurat la putere în țara noastră și, la data de 1 septembrie 1947, a fost trecut în rezervă, dar acest moment nefast nu i-a distrus energia și puterea de a merge mai departe în viață. A urmat o perioadă în care își găsea cu greu un loc de muncă, pe șantiere, ca muncitor necalificat, și, după multe încercări, a fost acceptat, în anul 1955, pe o funcție de grafician la Muzeul de Artă Populară și Folclor, apoi s-a mutat la Muzeul Satului „Dimitrie Gusti”, unde a rămas până în anul 1982, când a ieșit la pensie.

După instaurarea regimului democratic în țara noastră, veteranului marinar Mircea Caragea i-a fost acordat, în anul 1991, gradul de comandor în rezervă și, ulterior, a fost înaintat, succesiv, în gradele de contraamiral de flotilă, contraamiral, respectiv viceamiral. În semn de apreciere a faptelor de vitejie realizate în cel de-Al Doilea Război Mondial, precum şi pentru exemplara sa conduită civică, Președintele României i-a conferit, în anul 2019, viceamiralului Mircea Caragea Ordinul „Virtutea Maritimă” în grad de Ofiţer cu însemn de pace.

Continue Reading

Actualitate

Vești bune pentru turiști

Published

on

Vești bune pentru turiștii care vor alege să își petreacă vacanțele în destinații externe. Prețurile la biletele de avion nu vor înregistra majorări substanțiale. Asta chiar dacă tarifele la utilități au crescut în ultima perioada și odată cu ele și cheltuielile companiilor de zbor. Agenții de turism spun că românii care vor alege să achiziționeze pachete complete  cu asigurare de călătorie inclusă vor fi cei care vor avea cel mai mult de câștigat. Diferențele de costuri sunt mici, dar în plus turiștii au siguranța că în cazul unor probleme, vor fi despăgubiți mult mai ușor.

Potrivit unei analize de piață realizată de specialiștii în domeniul turismului singurele prețuri care au crescut anul trecut au fost cele pentru zborurile intercontinentale, dar și cele interne. Procentual fost undeva la 15%. Pe de altă parte însă preţurile biletelor pentru rutele internaţionale, de exemplu din România către ţările europene, în 2021 au scăzut cu 5% faţă de 2020 şi cu 11% faţă de 2019. Iar companiile de zbor intenționează să păstreze tarifele și în acest an.

În topul celor mai populare destinaţii pentru români s-au aflat destinațiile interne dar și țări precum Marea Britanie şi Italia, Germania și Spania. Iar pentru anul acesta românii caută în continuare destinațiile calde precum Egipt, Turcia și chiar Zanzibar. Aici tarifele pentru un sejur pleacă de la 350 de euro și pot ajunge până la 1.300 de persoană, în funcție de perioada aleasă. Și evident de pretențiile fiecăruia. În plus ideal este ca pentru astfel de destinații, pachetele să fie cumpărate de la agenții de turism.

Agenții de turism trag un semnal de alarmă și spun că în condițiile în care pandemia continuă să dea bătăi de cap și tot mai multe autorități introduc măsuri suplimentare la intrarea în țară a străinilor, ideal este ca un pachet turistic să conțină neapărat și o asigurare medicală de călătorie. Dacă în 2019, doar 20% dintre rezervări aveau o asigurare de călătorie, în 2020 ponderea a ajuns la 26%, iar în 2021 aproape un client din trei avea o asigurare care permitea inclusiv anularea sejurului din motive personale.

Continue Reading

Actualitate

Zilele libere legale, în 2022

Published

on

Ziua Micii Uniri, sărbătorită pe 24 ianuarie aduce o minivacanță pentru cei care lucrează în sistemul de stat și pentru elevi. Astfel, aceștia se vor bucura de trei zile libere. Ziua de 24 ianuarie pică într-o zi de luni, anul acesta, legându-se de cele două zile libere din weekend-ul 22-23 ianuarie.

Angajații care vor lucra în această zi vor primi libere în compensație. Elevii se vor întoarce la cursuri marți, 25 ianuarie.

În anul 2022 salariații români au dreptul la 15 zile libere legale conform Codului Muncii:

  • 1 şi 2 ianuarie (prima şi a doua zi de Anul Nou) – sâmbătă şi duminică;
  • 24 ianuarie (Ziua Unirii Principatelor Române) – luni;
  • 22 aprilie (Vinerea Mare):
  • 24 şi 25 aprilie (Paştele ortodox) – duminică şi luni;
  • 1 mai (Ziua Muncii) – duminică;
  • 1 iunie (Ziua Copilului) – miercuri;
  • 12 şi 13 iunie (prima şi a doua zi de Rusalii) – duminică şi luni;
  • 15 august (Adormirea Maicii Domnului) – luni;
  • 30 noiembrie (Sfântul Andrei) – miercuri;
  • 1 decembrie (Ziua Naţională a României) – joi;
  • 25 şi 26 decembrie (prima şi a doua zi de Crăciun) – duminică şi luni.

sursa foto: zile-libere.ro

Continue Reading

Actualitate

Eforturi pentru crearea unei flote maritime comerciale sub pavilion românesc

Published

on

Ovidiu Sorin Cupşa, director general CERONAV şi IMO Maritime Ambassador, anunţă pe pagina de socializare că grupul de iniţiativă, creat în 2015 cu scopul promovării unei legi de importanță majoră pentru sectorul maritim românesc, şi-a reluat activitatea:

,,O propunere legislativă pe care o promovăm din 2015, a fost reluată de grupul de inițiativă.

În 2015, în urma întâlnirii la Londra, cu Secretarul General IMO, am constituit și am coordonat un grup de inițiativă, în scopul promovării unei legi a pavilionului maritim comercial românesc.

Grupul a beneficiat de expertiza unor specialiști din CERONAV, ANR, Liga Navală Română, Sindicatul Liber al Navigatorilor, elaborând o propunere legislativă, expunerea de motive și un studiu comparativ privind situația în alte state UE și impactul bugetar.

Inițiativa a fost susținută, promovată și coordonată la nivelul Ministerului Transporturilor, prin Direcția Transport Naval, de către secretarul de stat de la acea vreme, Marius Humelnicu, actual senator al României.

Între timp s-au făcut demersuri la fiecare schimbare de guvern, propunerea legislativă ajungând în atenția tuturor grupurilor parlamentare și fiind susținută în continuare de către specialiștii din MT.

Astăzi am reluat discuțiile pentru identificarea pașilor necesari pentru promovarea unei inițiative legislative pe această temă.

Crearea unei flote maritime comerciale sub pavilion românesc poate readuce România în rândul țărilor cu importanță maritimă mondială, poate aduce venituri la bugetul de stat, poate crea locuri de muncă pe mare și la uscat, pensii pentru marinari, posibilitatea de instruire a cadeților și alte avantaje economice.

Un demers pentru adoptarea unei legi de importanță majoră pentru sectorul maritim românesc!”, a scris Ovidiu Sorin Cupşa pe pagina de Facebook.

 

Continue Reading

Trending

Copyright © 2021 CityPressConstanta || citytvconstanta@gmail.com || 075.888.2222