Connect with us

Actualitate

15 februarie 2020 – termen limită pentru depunerea cererilor de plată

Published

on

Într-un comunicat de presă, remis redacţiei noastre, Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA) Cluj informează că:

,,În perioada 15 ianuarie – 15 februarie 2020 se desfășoară sesiunea de depunere a cererilor de plată pentru anul 2020 aferentă Măsurii 14 – „Bunăstarea animalelor” – pachet b) Plăți în favoarea bunăstării păsărilor, în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului agriculturii și dezvoltării rurale nr.6/10.01.2020 privind aprobarea modelelor cererilor de plată pentru Măsura 14 – „Bunăstarea animalelor” din cadrul Programului Național de Dezvoltare Rurală PNDR 2014-2020 – pachetul a) Plăți în favoarea bunăstării porcinelor și pachetul b) Plăți în favoarea bunăstării păsărilor.

Cererile de plată pentru Măsura 14 –Bunăstarea animalelor –pachet b) păsări se depun însoţite de următoarele documente:

  1. Copie CUI / CIF, după caz;
  2. Documente care atestă calitatea de fermier activ: documente privind înregistrarea la Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC) – cod CAEN/act de inființare/act constitutiv/statut din care reiese că are activitate agricolă (că desfăşoară activitate agricolă cu codul CAEN 0147 – Creșterea păsărilor) și/sau 0150 – Activități în ferme mixte (cultura vegetală combinată cu creșterea animalelor); situaţiile financiare anuale, respectiv raportările contabile anuale, din care rezultă venitul total realizat în anul anterior anului depunerii cererii de plată; formularul “Date informative” (cod 30) care cuprinde indicatorul “venituri din activităţi agricole”; formularul “Situaţia veniturilor şi cheltuielilor” (cod 20) care cuprinde indicatorul “venituri totale”.
  3. Copie buletin/carte de identitate al/a titularului/administratorului/reprezentantului legal /împuternicitului;
  4. Copie/copii autorizaţie/ii sanitar-veterinară/e pentru fiecare exploataţie deţinută înscrisă în cererea de plată; Copia/copiile autorizaţiei/iilor sanitar-veterinară/e poate/pot fi depusă/e de către beneficiar o dată cu primul decont/documente justificativ/e pe care îl înregistrează la CJ APIA în anul respectiv de angajament. Dacă autorizația este eliberată după data depunerii cererii de plată, aceasta trebuie să fie în vigoare la data populării exploatației.
  5. Copia notificarii către DSVSA referitoare la densitatea practicată.
  6. Copia schiţei halelor pentru fiecare explotaţie cu autorizaţie sanitar-veterinară din care să reiasă adresa, suprafaţa spaţiilor de creştere utilă. Din suprafaţa totală, respectiv suprafaţa cuştilor/compartimentelor, se exclude suprafaţa echipamentelor de hrănire şi adăpare așezate pe podea, stâlpi, alte spaţii nedestinate creșterii pentru toate categoriile de păsări, inclusiv a cuibarelor în cazul găinilor ouătoare în sistem alternativ la sol a cuibarelor pentru găinile de reproducție rase grele și spațiul aferent cocoșilor pentru categoria de gaini de reproducție rase grele. Având în vedere că, suprafața minimă obligatorie pe cap de găină ouătoare în sistem de creștere în cuști îmbunătățite, include și suprafața cuibarului (750cmp/cap găină), la calcularea suprafeței necesare pentru respectarea condițiilor de bunăstare superioară se măsoară suprafața totală a cuștii care include și suprafața cuibarului rezultând astfel o suprafață de 825 cmp/cap pentru subpachetul de densitate 10%, respectiv 862 cmp/cap pentru subpachetul de densitate 15%. Pe copia schiței halelor fermierul va menționa aparatul cu care au fost efectuate măsurătorile înscrise în schițele depuse și toleranța acestuia în conformitate cu fișa tehnică (carte tehnică) a aparatului/instrumentului cu care au fost efectuate măsurătorile.
  7. Copia documentului care atestă că aparatul de măsurare a noxelor în vederea monitorizării acestora zilnic este la dispoziţie în exploataţie.
  8. Copia documentului care atestă funcționarea în parametrii tehnici a aparatului de măsurat noxe.
  9. Graficul de livrare estimat anual.
  10. Graficul de populare estimat anual.
  11. Document coordonate bancare.
  12. Împuternicire şi copii după actele de identificare ale împuternicitului, dacă este cazul.

Pentru documentele depuse în copie odată cu cererea de plată, fermierul va prezenta și documentele originale în vederea efectuării conformității cu originalul de către persoana care primește cererea din cadrul Centrului judetean al APIA .

Pentru mai multe informații referitoare la accesarea sprijinului pentru bunăstarea păsărilor consultați Ghidul solicitantului pentru Măsura 14 – „Bunăstarea animalelor” din cadrul Programului Național de Dezvoltare Rurală 2014-2020 – pachet b) Plăţi în favoarea bunăstării păsărilor, Ediția a III-a-2020,  aprobat prin Ordinul ministrului agriculturii și dezvoltării rurale nr. 15/14.01.2020, publicat pe site-ul APIA la adresa:  http://www.apia.org.ro/ro/directia-masuri-de-sprijin-i-iasc/masuri-delegate-din-pndr/masura-14-plati-in-favoarea-bunastarii-animalelor/pachetul-b-plati-in-favoarea-bunastarii-pasarilor.

Ghidul solicitantului pune la dispoziția potențialilor beneficiari informațiile necesare privind:

  • condițiile pe care trebuie să le îndeplinească beneficiarii în vederea obținerii plăților;
  • completarea și depunerea cererii de plată, fluxul documentelor utilizate şi termenele ce trebuie respectate de solicitanți pentru obținerea plăților;
  • angajamentele asumate pe care trebuie să le respecte solicitanții în vederea accesării subpachetelor;
  • respectarea prevederilor legale în vederea asigurării unei abordări exacte şi unitare a problemelor legate de completarea şi depunerea cererilor, respectarea obligațiilor şi angajamentelor luate prin semnarea cererii şi a posibilelor sancțiuni şi reduceri pe care le suportă beneficiarii în cazul nerespectării acestora.

SERVICIUL RELAŢII CU PUBLICUL ŞI COMUNICARE”.

Actualitate

Ai încredere în profesioniștii de la Pizza EVO!

Published

on

Pizza EVO a fost creată pentru amatorii de gust bun, pentru care nu ora la care mănâncă e importantă, ci puterea poftei care îi îndeamnă să comande. Accesaţi https://www.pizzaevo.ro/ şi alegeţi ce vi se potriveşte!

Toate preparatele sunt pregătite din ingrediente de cea mai înaltă calitate, iar bucătarii șefi sunt inventivi şi îmbogățesc mereu oferta în funcţie de gusturile celor care comandă.

Pentru sistemul de catering, clienţi sunt consiliaţi în alegerea numărului și tipurilor de preparate și a băuturilor.

Profesioniştii de la Pizza EVO vă ajută să alegeți meniul conform caracterului petrecerii, persoanelor care vor participa, vremii și evident, bugetului.

Sunați la

  • 0241 555 585,
  • 0241 555 595,
  • 0727 555595,

și scăpați de grija meniului pentru petrecerea dumneavoastră.

 

Continue Reading

Actualitate

3 Decembrie, Ziua Internațională a persoanelor cu dizabilități. Ce mesaj transmite Iulian Iova, președintele Asociației pentru nevăzători din Constanța

Published

on

Marcată, anual, la 3 decembrie, Ziua internaţională a persoanelor cu dizabilităţi  are scopul de a promova şi implementa programele destinate îmbunătăţirii condiţiilor de viaţă pentru aceste categorii sociale defavorizate, potrivit site-ului Organizaţiei Naţiunilor Unite (ONU), www.un.org.

Această zi a fost proclamată de către Adunarea Generală a ONU în 1992, prin rezoluţia 47/3, pentru a marca încheierea Deceniului Naţiunilor Unite dedicat persoanelor cu dizabilităţi (1983-1992).

Marcarea acestei zile are ca obiectiv promovarea unei mai bune înţelegeri în ceea ce priveşte problemele cu care se confruntă persoanele cu dizabilităţi şi susţinerea demnităţii, a drepturilor şi a bunăstării acestora. Este, totodată, o ocazie pentru o schimbare de atitudine faţă de aceste persoane, prin eliminarea barierelor în ceea ce priveşte implicarea lor în diverse sfere de activitate.

Iulian Iova, președinte Asociația pentru nevăzători Constanța „Cu ocazia Zilei Internaționale a persoanelor cu dizabilități doresc multă sănătate tuturor deficienților de orice tip din județul Constanța și special mă refer la persoanele cu deficiență de vedere în calitate de președinte al asociației. Dorința noastră este ca autoritățile locale să înceapă planul de accesibilizare în ceea ce privește persoanele cu dizabilități. Mihai Lupu, președintele CJ Constanța deja face acest lucru, mă refer la accesibilizarea nevoilor persoanelor cu dizabilități. Facem un apel către deficienții de vedere din Constanța să vină către noi pentru că noi putem să îi îndrumăm și să  îi ajutăm în tot ceea ce au nevoie, atât în privința orientării, dar și îi putem ajuta și cu device-uri necesare. Mai vreau să menționez un lucru, facem un apel către iubitorii de frumos din Constanța, în special iubitorilor de teatru, să vină să ne vadă pentru că avem o trupă de teatru”.

În 2021, tema Zilei internaţionale a persoanelor cu dizabilităţi este “Lupta pentru drepturi în era post-COVID”.

Continue Reading

Actualitate

Constănţeanca Minodora Ion , avocata antimască, l-a ales pe Onţanu

Published

on

Avocata Minodora Ion a devenit o personalitate notorie după ce a câștigat în primă instanţă un proces împotriva Departamentului pentru Situații de Urgență condus de Raed Arafat, proces în care solicita suspendarea obligativităţii purtării măștii de protecție.

De curând, Minodora Ion s-a hotărât să intre și în politică alături de Neculai Onţanu, fost primar al sectorului 2 al capitalei. Acesta conduce formaţiunea politică ADER în care avocata ocupă funcţia de vicepreşedinte.

„E un pas important pentru mine! Îi aştept pe constănţeni şi pe toți patrioții, pe cei care au avut probleme cu justiția, cei cărora li s-a făcut o nedreptate, să ni se alăture.

Deşi puteam alege orice alt partid, am ales ADER! Neculai Onţanu este mentorul meu, modelul meu de om politic!

Am ales calitatea umană, onestitatea şi profesionalismul. Suntem oameni maturi în acest partid și vrem să facem România bine.

Sunt un om de echipă şi am convingerea ca la Ader voi scrie istorie!”, declară Minodora Ion.

În trecut, conform declaraţiilor sale, avocata a refuzat ofertele făcute de PNL, PSD, Pro Romania şi AUR.

 

Continue Reading

Actualitate

Fregata „Regina Maria”, a treia misiune Nato din anul 2021, încheiată cu succes

Published

on

Fregata „Regina Maria” (F-222) sosește luni, 6 decembrie, în portul militar Constanța, din Marea Mediterană, unde a participat, în perioada 27 octombrie – 30 noiembrie, la misiuni NATO de monitorizare a traficului naval, în cadrul unei grupări navale permanente a Alianței Nord-Atlantice.

În perioada celor șase săptămâni de misiune NATO în bazinul estul al Mediteranei, fregata „Regina Maria” a parcurs peste 4.500 de mile marine în aproximativ 500 ore de marș. Concomitent cu misiunile primite de la Comandamentul Maritim Aliat al NATO (MARCOM, Allied Maritime Command), nava militară românească a participat și la exercițiile multinaționale „Dogu Akdeniz 21”, organizat de Forțele Navale ale Turciei, și „NIRIIS 21”, organizat de Forțele Navale ale Greciei, alături de peste 50 de nave, 8 submarine și zeci de aeronave militare aliate și partenere.

Integrarea României în structura Nord-Atlantică, în anul 2004, a fost considerată unul dintre cele mai mari succese ale politicii românești de după anul 1989. Contribuția țării noastre la promovarea politicii de securitate a Alianței s-a extins şi dincolo de spațiul din bazinul Mării Negre. Militarii din Forțele Navale Române au participat, începând cu anul 2005, la misiuni și operații NATO în Marea Mediterana, Golful Aden, Oceanul Indian și Afganistan, pentru asigurarea securității membrilor Alianței.

În anul 2021, navele militare românești care fac parte din pachetul de forțe navale pus la dispoziția NATO au fost integrate de șase ori în grupări navale permanente ale Alianței și au executat, peste 130 de zile, misiuni în Marea Neagră și Marea Mediterana. Anul acesta, dragorul maritim „Locotenent Lupu Dinescu” a făcut parte, de trei ori, din gruparea navală permanentă a NATO de luptă împotriva minelor marine SNMCMG-2 (Standing NATO Mine Countermeasures Group 2), iar fregata „Regina Maria” a participat, tot de trei ori, la misiunile grupării navale permanente NATO SNMG-2 (Standing NATO Maritime Group 2).

În plus, fregata „Regina Maria” a deținut, în luna septembrie a acestui an, comanda Operației NATO „Sea Guardian”, desfășurată în Marea Mediterana, și a executat misiuni de monitorizare a traficului maritim și de combatere a acțiunilor teroriste în pe flancul sudic al Europei, iar puitorul de mine „Viceamiral Constantin Bălescu” participă, în perioada octombrie – decembrie 2021, la Operația Uniunii Europene „EUNAVFOR MED IRINI”, pentru impunerea embargoului armelor în largul coastelor libiene, în bazinul mediteranean.

Participarea echipajelor navelor militare românești la misiunile și operațiile Alianței Nord-Atlantice contribuie la dezvoltarea nivelului de interoperabilitate dintre militarii din Forțele Navale Române și partenerii NATO și UE, precum și la promovarea valorilor democratice ale Alianței Nord-Atlantice.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2021 CityPressConstanta || citytvconstanta@gmail.com || 075.888.2222