Connect with us

Actualitate

Ghid pentru scrutinul de duminică,26 mai 2019

Published

on

Duminică, 26 mai 2019, alegătorii români sunt chemați la urne pentru alegerile europarlamentare și pentru referendumul pe justiție convocat de președintele României. In secția de votare vor fi fi 3 urne de vot, câte una pentru fiecare buletin de vot, unul pentru europarlamentare și câte unul pentru fiecare dintre întrebările referendumului. Autoritatea Electorală Permanentă a făcut public un îndrumar pentru scrutinul de duminică.

Două tipuri de scrutin în aceeași zi. Cum procedăm la vot?
  • Alegătorii votează în aceleaşi secţii de votare, în același interval de timp, între orele 7:00 și 21:00, cu aceleaşi ştampile cu menţiunea „VOTAT”, pe buletine de vot separate – unul pentru alegerile europarlamentare și câte unul pentru fiecare întrebare a referendumului.
  • În secția de votare sunt instalate 3 urne de vot, câte una pentru fiecare buletin de vot. Introducerea unui buletin de vot în altă urnă decât cea specifică nu atrage după sine nulitatea votului.
  • Alegătorul poate să voteze pentru un singur tip de scrutin sau pentru amândouă.
  • Prezentați operatorului de calculator actul de identitate și precizați pentru ce tip de scrutin doriți să votați.
  • Prezenţa la vot va fi consemnată pe liste electorale distincte pentru cele două tipuri de scrutin.
  • Pe actul de identitate vi se va aplica o singură dată ştampila cu menţiunea „VOTAT” şi data scrutinului sau, după caz, un singur timbru autocolant cu menţiunea „VOTAT” şi data scrutinului.
Alegerile pentru Parlamentul European
Informații generale
În data de 26 mai 2019, alegem 33 de membri din România pentru Parlamentul European, unul în plus față de alegerile din 2014, conform Deciziei (UE) 2018/937 a Consiliului European din 28 iunie 2018 de stabilire a componenței Parlamentului European).
Mandatul membrilor din România în Parlamentul European este de 5 ani.
Membrii din România în Parlamentul European se aleg pe bază de scrutin de listă, potrivit principiului reprezentării proporţionale, şi pe bază de candidaturi independente.
Pentru alegerea membrilor din România în Parlamentul European, teritoriul României constituie o singură circumscripţie electorală.
Cine are drept de vot?
Cetăţenii români care au vârsta de 18 ani, împliniţi până în ziua de referinţă inclusiv, au dreptul de a alege membrii din România în Parlamentul European.
Au drept de vot și cetățenii comunitari care s-au înscris în listele speciale pentru a vota reprezentanții României în Parlamentul European.
Unde puteți vota?
  • Alegătorii votează la secțiile de votare la care sunt arondați cu domiciliul sau reședința, conform listelor electorale permanente.
  • Alegătorii arondați la o secție de votare NU își pot exercita dreptul de vot la o altă secție de votare din aceeași unitate administrativ-teritorială. Președintele biroului electoral al secției de votare va îndruma alegătorul să voteze la secția de votare la care este arondat.
  • Cetățeanul care, în ziua alegerilor, se află într-o altă localitate decât cea în care este înscris în lista electorală poate să își exercite dreptul de vot în localitatea respectivă, la orice secție de votare, urmând a fi înscris într-o listă suplimentară de către președintele biroului electoral al secției de votare, pe baza actului de identitate.
  • Alegătorii care se află în străinătate în ziua votării pot vota în secțiile de votare organizate de Ministerul Afacerilor Externe pe lângă misiunile diplomatice, oficiile consulare, secțiile consulare și institutele culturale din străinătate. MAE poate organiza, cu acordul autorităților străine, secții de votare și în afara secțiilor de votare menționate mai sus.

 

Sursa: Autoritatea Electorală Permanentă

Actualitate

Ilie Cobzariu va candida pentru primăria Ovidiu

Published

on

Ilie Cobzariu este candidatul PMP pentru funcția de primar al orașului Ovidiu. Acesta locuiește în Ovidiu, este căsătorit, are 58 de ani, iar în prezent este director general al unei societăţi private.

„Nu am făcut parte din niciun partid politic și nu am cochetat cu politica până în prezent. Consider că a venit momentul în care să mă implic și să aduc schimbarea mult dorită. Experiența din locurile în care am lucrat va aduce un suflu nou în administrația locală a orașului Ovidiu.”, a declarat Ilie Cobzariu.

Claudiu Palaz, preşedintele PMP Constanţa, este convins că un profesionist cu experienţă poate fi şi un bun edil.

„Salut decizia domnului Cobzariu de a candida pentru funcția de primar al orașului Ovidiu şi sunt convins că un profesionist poate face lucruri bune și constructive în administrația locală.”, a declarat Claudiu Palaz.

 

Continue Reading

Actualitate

34 noi cazuri de COVID-19 și două noi decese la Constanța, în ultimele 24 de ore

Published

on

Raportarea transmisă de către Grupul de Comunicare Strategică a anunțat 1.232  de noi cazuri de Covid-19 pe teritoriul României, ajungând la un total de 55.241  de cazuri. De asemenea 712 de persoane au fost reconfirmate pozitiv.

În ceea ce privește județul Constanța, conform raportării au fost înregistrate 34 de noi cazuri, ajungându-se la un total de 1.024 de persoane infectate. De asemenea, 12 persoane au fost reconfirmate pozitiv la Constanța.

 

Amintim faptul că ultimele decese înregistrate în județul Constanța au fost cele din data de 31 iulie, o femeie și un bărbat care prezentau comorbidități. Un bărbat de  74 de ani, decesul cu numărul 30, care avea hipertensiune arterială, diabet și care a decedat la Spitalul de Boli Infecțioase și  o femeie, în vârstă de 88 de ani, decesul numărul 31, care avea drept comorbidități hipertensiune arterială esențială, obezitate, insuficiență cardiacă cronică, edem pulmonar acut și care a decedat la Spitalul Municipal Medgidia.

 

De la debutul pandemiei cu noul coronavirus, la nivelul județului Constanța au fost confirmate 1.024 de persoane infectate cu SARS-CoV-2. Până în prezent, 31 de persoane au decedat din rândul celor pozitivate, iar 700 de pacienți au fost declarați vindecați (din Constanța și alte județe).

În acest moment, sunt 299 de persoane internate, dintre care 269 din județul Constanța și 30 din alte județe. Facem mențiunea că persoanele din alte județe, dar internate în Constanța, sunt raportate în situațiile din județele de proveniență.

Forțele cu atribuții în domeniul ordinii și siguranței publice continuă să acționeze, în contextul prevenirii și combaterii răspândirii COVID-19 pe teritoriul României.

 

Continue Reading

Actualitate

Poţi obţine rapid şi comod un certificat fiscal online

Published

on

SPIT Constanţa oferă acces rapid şi comod la certificatele de atestare fiscală emise pentru alt scop decât înstrăinarea bunurilor mobile sau imobile.

Cererile se depun online pe site-ul www.spit-ct.ro, secțiunea ,,Servicii online/Certificat fiscal”, cu autentificare. După completarea datelor, cererea va fi înregistrată şi va fi procesată pentru identificare şi validare.

Dacă nu sunteţi înregistrat pe platforma e-Tax veţi primi datele de autentificare (nume utilizator şi parola) după depunerea cererii de înregistrare.

Certificatul fiscal va fi publicat în 48 de ore de la depunerea cererii, respectiv 24 de ore pentru certificatele fiscale emise în regim de urgenţă.

După publicarea certificatului fiscal veţi primi un e-mail de confirmare şi îl veţi putea descărca selectând cererea respectivă. Certificatul fiscal va fi semnat electronic şi poate fi validat pe site-ul CertSign.

Atenţie! Veţi obtine certificatul de atestare fiscală numai dacă sunteţi la zi cu plata obligaţiilor datorate bugetului local, în speţă, dacă aveţi achitate impozitele şi taxele locale la data de întâi a lunii următoare eliberării acestuia.

Certificatele de atestare fiscală electronice vor purta semnăturile digitale ale persoanelor care întocmesc, care verifică şi a şefului de compartiment.

Documentul original este cel în format electronic. Acesta poate fi listat şi prezentat pe suport de hârtie, dar valabilitatea documentului este dovedită prin prezentarea formatului electronic.

Orice modificare a certificatelor de atestare fiscală în format electronic duce la alterarea documentului şi pierderea valabilităţii acestuia. Instituţiile sau organismele la care sunt prezentate certificatele de atestare fiscală în format electronic vor putea verifica autenticitatea documentului accesând site-ul instituţiei www.spit-ct.ro, secţiunea ,,verifică certificatul fiscal”.

Documentul electronic semnat digital se află sub protecţia Legii nr. 455/2001 privind semnătura electronică şi va produce aceleaşi efecte ca şi actul în formă autentică.

 

 

Sursa: SPIT Constanţa

Continue Reading
Advertisement

Trending

Copyright © 2020 CityPressConstanta